ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ההורים לא מבינים מה לעשות"

פרסום ראשון: בכיר במוסדות ש"ס מפר את הוראת נשיא המועצת. תיעוד

חריש החרדית סוערת: רשת גני ילדים מהממ"ח נפתחים בניגוד להוראת גדולי ישראל, ומי שמונה ללוות אותה הוא הרב פנחס אביטן, ראש ישיבה ומנהל מוסדות ברשת החינוך של ש"ס 'בני יוסף', שאף השתתף בכנס הפתיחה ושיבח את המפקחת האזורית ואת ראה"ע • תיעוד

פרסום ראשון: בכיר במוסדות ש"ס מפר את הוראת נשיא המועצת. תיעוד
הרב אביטן נואם צילום: צילוםמסך

הרב פנחס אביטן, ראש ישיבה ומנהל מוסדות ברשת החינוך של ש"ס 'בני יוסף', מלווה את רשת הגנים החדשה מזרם החינוך הממלכתי חרדי בחריש. זאת, בניגוד להכרזתו של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, לפיה "השולח את בנו לממ"ח מועל בפיקדון הקב"ה".

הצעד של הרב אביטן מגיע ברקע סערה שמתחוללת בתקופה האחרונה בקרב הקהילות החרדיות בחריש, לנוכח החלטת ראש העיר יצחק קשת, על הקמת גני ילדים מזרם הממלכתי חרדי.

תושבים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' סיפרו כי מי שמונה למנהל רשת הגנים החדשה ואף תומך ומשבח את הקמתה הוא הרב פנחס אביטן, המכהן במקביל כמנהל מוסדות ברשת מעיין החינוך התורני 'בני יוסף' של ש"ס. מאידך, הרב אביטן מכחיש את המינוי וטוען כי הוא רק מפעיל תכנית לימוד קריאה בגני הממ"ח.

"משכנעים הורים להכניס את הילדים לממ"ח למרות שחכם שלום אסר לשלוח את הבנים למוסדות האלו. הזמינו אותנו לכנס הקמת הגן החדש והגיעה לשם המפקחת האזורית וגננות של הממ"ח. הרבה הורים רוצים להכניס את הילדים שלהם ואין דמות בעיר שמסבירה להם למה חכם שלום אסר את זה. התושבים כאן לא מבינים מה לעשות ומה מותר", מספר אליהו לוי, תושב הקריה החרדית בעיר.

בנוסף לכך, בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים', מתוך כנס הפתיחה, נראה הרב פנחס אביטן מפליג בחשיבות זרם הממ"ח ומשבח את המפקחת האזורית: "אני רוצה לומר על המפקחת שרה עטיה, שהקב"ה נתן לה סיעתא דשמיא ממש לבחור גננות. היא עצמה מפקחת בממ"ח ובעלה אחד מגדולי תלמידי החכמים בירושלים ונמצא כאן ראש העיר שבאמת אכפת לו, אם לא היה אכפת הייתי קם והולך יש לי כמה תלמודי תורה וישיבות ומוסדות. אבל ראיתי שבאמת כל כך אכפת לו, אמר לי פנחס תעשה לי טובה אני רוצה שהעסק יצליח, תתמסר תתמסר ותתמסר ואני עושה הכל כדי שהעסק הזה יצליח".

"הדרמה הרבה יותר גדולה", אמר אחד התושבים ל'בחדרי חרדים', "לנוכח העובדה שבכנס השתתף גם מינוי של נשיא המועצת חכם שלום - נציג ש"ס בעיריית חריש, שלמה פרץ, שאף נאם בפני קהל האימהות שהגיעו לכנס הפתיחה".

כזכור, עם פתיחת שנה"ל, הכריז נשיא המועצת חכם שלום כהן: "חובה קדושה מוטלת על כל אחד ואחד לחנך את בנו מראשית חינוכו אך ורק על פי תורתנו הקדושה ברשתות החינוך אשר מחנכים בהם על פי גדולי הדור בקדושה ובטהרה, וכל מי ששולח את בנן למסגרות אחרות כגון ממלכתי חרדי וכדו', מתוך שיקולים כספיים ושאר פיתויים, הריהו מועל בפיקדונו של הקדוש ברוך הוא, ובידוע שהמועל בפקידון עוונו גדול מנשוא ה"י".

הרב פנחס אביטן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "חס ושלום לצאת נגד חכם שלום כהן. לא עודדתי שום הורים לרשום ילדיהם לבית ספר של הממ"ח, אני דיברתי רק על גני ילדים של הממ"ח בחריש ששם כל הגננות והסייעות הם נשות אברכים והציבור ההורים ברובו הוא ציבור חרדי ובני תורה ואם אמרו לך אחרת אז הדברים לא נכונים ואם זה הגיע אליך כנראה שיש סיבות אחרות לזה".

חריש פרסום ראשון חכם שלום כהן ממלכתי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד