י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יוביל להסלמה?

איראן מודה באופן חריג: התקיפה הישראלית בסוריה הרגה את אנשיה

בכלי התקשורת באיראן מדווחים היום בצעד חריג כי שני ההרוגים מהתקיפה הישראלית לפנות בוקר בשטח סוריה משתייכים למשמרות המהפכה האיראניים, בפעם הקודמת בה דיווחו האיראניים על מות אנשיהם נשלחו רקטות לעבר ישראל כנקמה על התקיפה

איראן מודה באופן חריג: התקיפה הישראלית בסוריה הרגה את אנשיה
הלוחמים האיראניים צילום: פרסום איראני

בצעד חריג ונדיר מודים היום האיראנים כי התקיפה הישראלית אמש בסוריה. הרגה שני לוחמים במשמרות המהפכה, שמותיהם הם מורתדא סעיד נג'אד ואיחסאן כרבלאאי פור. בהודעת משרד החוץ האיראני נכתב: "במהלך תקיפת המשטר הציוני אתמול בפאתי דמשק, נרצחו שני כוחות איראנים, התקיפה אירעה עם מטוסי המשטר הציוני בפאתי דמשק"

רועי קייס מציין ב'כאן חדשות', כי הפעם האחרונה שאיראן הודתה בהרוגים בתקיפה ישראלית הייתה באפריל 2018, אז נהרגו שבעה מאנשי משמרות המהפכה בתקיפה שדה התעופה T4 מזרחית לעיר חומס. בזמנו איראן הגיבה חודש לאחר מכן במטח של רקטות שנורו על ידי שלוחותיה לעבר ישראל.

כזכור, כפי שדיווחנו הבוקר ב'בחדרי חרדים', חיל האוויר הישראלי ביצע לפנות בוקר של יום שני תקיפה של מספר יעדים בסוריה, לפי הדיווחים בכלי התקשורת הסוריים, מערכות ההגנה האווירית בעקבות טילים ששוגרו לעבר היעדים באזור הבירה דמשק. "מערכות ההגנה האווירית שלנו הופעלו נגד הטילים ויירטו את רובם", נאמר בהודעת צבא סוריה.

לפי גורם צבאי סורי, תקיפת חיל האוויר התרחשה בסביבות השעה 5:00 לפנות בוקר. התקיפה בוצעה מדרום ביירות, מהמרחב האווירי של לבנון, ונפגעו כמה עמדות באזור דמשק. כתוצאה מהתקיפה שני אזרחים נהרגו ונגרמו נזקים. עוד נמסר כי מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו ויירטו את רוב הטילים.
התקיפה המיוחסת לישראל מגיעה כיממה לאחר פגישתו החריגה של ראש הממשלה נפתלי בנט עם הנשיא פוטין ברוסיה. גורם מדיני אמר בתום הפגישה, שערכה כשלוש שעות, כי היא התקיימה לאחר שורה ארוכה של שיחות שקיים רה"מ עם מנהיגים בשבוע האחרון.

הגורם אמר כי רה"מ שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט. עוד הוסיף הגורם המדיני כי בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בוינה. וכי ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין. לפי הערכות, בשיחה בין השניים עלה גם נושא חופש הפעולה הישראלי בסוריה, שלא היה מתאפשר ללא אישורה הברור של רוסיה.

איראן תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד