י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נמלטים אל הלא נודע

השר הישראלי בגבול אוקראינה: "מראות שוברי לב"

השר נחמן שי ביקר בגבול אוקראינה - פולין והזדעזע מעומק המשבר בו נתונים הפליטים: "מראות שוברי לב, זרם בלתי פוסק של פליטים, אנשים שהשאירו הכל מאחור ונמלטו" 

השר הישראלי בגבול אוקראינה: "מראות שוברי לב"
נחמן שי במחנה הפליטים צילום: באדיבות המצלם

שר התפוצות ד"ר נחמן שי הגיע היום (שלישי) למעבר הגבול מדיקה שבפולין, לשם מגיעים מאות אלפי הפליטים שנמלטים מבתיהם באוקראינה.

השר סייר במעבר הגבול מדיקה, ולאחר מכן הגיע למרכז לקליטת הפליטים בעיר קראקוביץ. במהלך היום, ביקר השר בחפ"ק המיוחד שהקים משרד וגם נפגש עם אנשי ארגון הג'וינט, הפועלים באזור ועובדים גם עם משרד התפוצות. בנוסף, נפגש השר עם ראש הצוות הישראלי של ארגון המתנדבים 'הצלה ללא גבולות' המעניקים סיוע רפואי לפליטים המגיעים.

השר נחמן שי מסייר במחנה הפליטים.

השר נחמן שי אומר משם: "התמונות מתקשות לבטא עומק הכאב ומימדי. אסון. יש משהו מטעה באנשים שלבושים יפה. המראות הללו אינם שייכים למאה ה-21. העולם נכשל. תינוקות, ילדים, נשים ומבוגרים בקור מקפיא ובכל מקום. מאות מיטות בתוך האנגר ענק, ללא מרווחים. עיניים דומעות, הלם רב. משפחות מפוצלות. אנשים מבולבלים, מבקשים להבין כיצד נטרפו חייהם".

לדבריו, "כעם שידע סבל ותלאות, מהמקום הזה ממש, על אדמת אירופה הקפואה, אני מדבר כישראלי, כיהודי וכבן אדם. מדינת העם היהודי אינה יכולה לנעול את שעריה בעת הזו. אני אמשיך להיאבק על סיוע רחב, כולל קליטת פליטים בישראל, בפני פליטי המלחמה האיומה הזאת". כך נחמן שי.

נחמן שי פליטים מאוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד