ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נמלטים מהתופת

הילד שברח מאוקראינה: "הפיצוצים הרגו לי את הראש"

אליה, בן ה-15 שנמלט מהעיר דנייפרו, סיפר על הבריחה ועל העתיד. מי שמטפל בכל הפליטים, הוא רבה הראשי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן שאומר כי "אנחנו כמו ארגון סיוע של האו"ם". צפו

הילד שברח מאוקראינה: "הפיצוצים הרגו לי את הראש"
אליה שנמלט מדנייפרו למולדובה צילום: באדיבות המצלם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מפסיק לתקוף אוכלוסייה אזרחית באוקראינה וחייליו משגרים טילים רבים ללא הבחנה לעבר ערים רבות באוקראינה, וגורמים לאלפי מתים, כולל עשרות ילדים. בסצנות מחרידות נראות גופות מוטלות ברחובות. אלפי יהודים נמלטו למולדובה שם דואג להם הרב הראשי פנחס זלצמן.

אליה, בן ה-15 שנמלט מהעיר דנייפרו, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הקבוצה איתה הוא נמלט, נסעה במשך יממה לכיוון מולדובה, "היה מאד קשה, לא יכולנו לישון באוטובוס, למזלנו הבית נשאר שלם, אבל ההזעקות הבלתי פוסקות והפיצוצים פשוט דפקו לי את הראש, רציתי לברוח משם".

אליה ברח למולדובה השכנה שקיבלה לאחרונה אלפי פליטים יהודים, הרב פנחס זלצמן רבה הראשי של מולדובה לקח עליו חסות וטיפול של כל הפליטים. אליה סיפר כי אביו נשאר שם: "אבא שלי נשאר שם יחד עם קרובי משפחה בדירה מיוחדת, הם מוגנים שם, יש לי בישראל דודה, אח של אמא שלי, אנחנו מתכננים לנסוע לדודה, אנחנו צריכים לסדר את המסמכים ועם זה אנחנו מתעסקים בימים אלה, ותוך כדי מנסים למצוא כאן מקום לישון".

מי שמטפל בכל הפליטים, הוא רבה הראשי של מולדובה, הרב פנחס זלצמן שאומר ל'בחדרי חרדים' כי "אלו ימים לא פשוטים, אנחנו כמו ארגון סיוע של האו"ם, רק שאין לנו את התקציב של האו"ם, ואנחנו חייבים לקבל תרומות, יש כאן מאות אנשים שאנחנו מאכילים ונותנים להם מקום לישון, כמויות האוכל שיוצאות מכאן הן אסטרונומיות, כל הקהילה כאן עובדת 24 שעות, במקביל אנחנו דואגים לאלו שנשארו באוקראינה".

הרב התלונן על מחסור במימון של תורמים בינלאומיים, כולל ממשלת ישראל; הרב זלצמן הוציא את כל חסכונותיו במאמץ הסיוע, וכעת הגיע ל-1,700 הדולרים האחרונים שלו, כך הוא סיפר ל'ניו יורק טיימס'. "אנחנו עושים כל מאמץ לעזור לכל אדם", אמר הרב זלצמן. "אנחנו לא בודקים מי האנשים".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הודה הרב פנחס זלצמן לעובדי משרד החוץ, צוות הקונסוליה והשגרירות בראשות השגריר יואל ליאון שמסייעים רבות לפעילות.

פליטים מאוקראינה פליטים יהודים מלחמת אוקראינה רוסיה פנחס זלצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד