י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האמא של אדל ביטון מציעה לעיתונאית 'הארץ': "בואי לבקר בטיפול נמרץ"

התינוקת אדל ביטון - שנפצעה מיידוי אבנים - עדיין נאבקת על חייה במחלקת טיפול נמרץ של בית החולים שניידר • האם, אדווה ביטון, מתקוממת על הדברים שפרסם עיתון 'הארץ' בשבח ידויי האבנים • בראיון ל'בחדרי חרדים', היא אומרת: "כתבת העיתון מסיתה ומעודדת רצח"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"אני מרחמת על עמירה הס, ההסתכלות שלה היא מתוך מציאות מעוותת, אדם שראה שחור ומספר שראה לבן", כך מגיבה אדווה ביטון, אמה של התינוקת אדל הנאבקת על חייה בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

אדל בת ה-3, נפצעה קשה בתאונה שנגרמה כתוצאה מיידוי אבנים, בכביש חוצה שומרון.

ביטון מגיבה לדברים שכתבה העיתונאית עמירה הס מעיתון 'הארץ' בשבח יידוי האבנים.

דבריה נכתבו בעקבות החלטת בית הדין הצבאי במחנה עופר שלשום להרשיע את ואאל אל־ערג'ה בשני מעשי רצח ובשורה ארוכה של ניסיונות נוספים לרצח על ידי השלכת אבנים.

כזכור, אל־ערג'ה, שנסע במונית פלשתינית בספטמבר 2011, יידה בעוצמה רבה אבן גדולה על הרכב שבו נסעו אשר פלמר ובנו הפעוט יהונתן מקריית ארבע לירושלים. כתוצאה מפגיעת הסלע ברכב
פלמר איבד את הכרתו, כלי הרכב התהפך והאב ובנו התינוק נהרגו במקום.

הס כתבה אתמול בעקבות ההחלטה על ההרשעה ברצח כי "יידוי אבנים הוא זכות וחובה מולדות של מי שנמצא תחת שלטון זר. יידוי אבנים כפשט וכדרש, מטאפורה להתנגדות".

"אני מתפללת לה' שייתן לה בינה, חכמה ודעת", אומרת אדווה ל'בחדרי חרדים'. "אני מזמינה אותה למחלקה לטיפול נמרץ, לראות את אדל הקטנה, מחוברת לצינורות, לחוות יחד איתנו את מה שעובר עלינו.

"אדם שמוציא מילים כל כך קשות, בסיטואציה בה ילדה קטנה נלחמת על חייה, יש אצלו ריקבון בסיסי. אבן לא מבחינה בין דם לדם. אבן הורגת. אבן היא כלי הרג.

"מי שם אותה כדיין לדעת ולהגדיר דברים", אומרת ביטון. "יש דרכים למחאה. לזרוק אבן על בני אדם - זה רצח. ולכן עמירה מסיתה לרצח באופן נורא. אלו מילים שמעודדות גדיעת חיים".

מועצת יש"ע הגישה אתמול תלונה במשטרה נגד העיתונאית ועיתון 'הארץ', על מה שהיא מגדירה הסתה לאלימות. "זו תלונה צודקת", אומרת אדווה. "עמירה מנסה להשפיע על עם ישראל. צריך לגדוע תופעה כזו מהשורש".

מצבה של אדל בת ה-3 עוד מוגדר קשה. היא סובלת מפגיעת ראש חמורה. אמה אדווה ושתי אחיותיה, אביגיל בת ה-4 ונעמה בת ה-5, נפצעו גם הן באורח בינוני באירוע. "ברוך השם היא חיה. כל יום שעובר והיא בחיים, זה נס. ויש דין ויש דיין. זה לא בידינו. רק התפילות יעזרו".
עמירה הס אדל ביטון אדווה ביטון אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד