כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עיתון 'העדה' ייסגר? • העורך הראשי התפטר בשל סכסוך

חשיפה: עיתון 'העדה' מצוי בקשיים כספיים ונתון בסכנת סגירה • העורך הראשי ישראל אשר הלר התפטר בשל סכסוך פנימי • ולמה לא הופיע העיתון השבוע?

העדה. צילום ארכיון
העדה. צילום ארכיון

האם עיתון 'העדה' יפסיק לצאת לאור?

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' מתברר כי בחודשים האחרונים מתמודדים בעלי ומנהלי השבועון הלוחמני עם שורת משברים קשה, שעלולה להאיץ תהליך של סגירתו.

בערב חג הפסח הודיע העורך הראשי, ישראל אשר הלר, על עזיבת המערכת. ההודעה, שהגיעה לאחר 7 שנים בהן שימש הלר בתפקיד, לא הפתיעה את חברי העיתון, אך היוותה מכה קשה עבורו.

הסיבה לעזיבת הלר נעוצה בסכסוך כלכלי שהתנהל בינו לבין טוביה ליברמן, המנהל בפועל של העיתון.

מבירור מעמיק עולה, כי עזיבתו של הלר היא קצה הקרחון בקשיים הקיימים במערכת 'העדה'. גורם המעורה בפרטים מספר: "רוב הכתבים מועסקים תחת חוזי פרילנס, והם מוחלפים בכל תקופה קצרה - לרוב מסיבות כלכליות".

סיבה נוספת המקשה על התנהלותו הכלכלית של העיתון, היא העובדה שמספר המנויים ירד בשנה האחרונה בצורה דרסטית. לדברי גורם אחר הסיבה לכך היא ש"מנהלי העיתון מצדדים רק בקו הקיצוני בתוך 'העדה החרדית' ואינם מתייחסים כלל ועיקר לזרם המתון יותר".

לדבריו, "זה בא לידי ביטוי בכתבות המתפרסמות בעיתון נגד הצד המתון יותר בתוך 'העדה החרדית'". הוא גם מוסיף לדוגמא את "הגיבוי המוחלט שקיבלו בשנתיים האחרונות 'אתרא קדישא', כאילו ומדובר בגוף היוצא מבית המדרש של העדה החרדית".

עוד נודע, כי בערב החג הגיעו עובדי העיתון לביקור במעונו של הגאב"ד, הגרי"ט וייס. במהלך הביקור חיזק הגאב"ד את ידי העובדים ואמר להם כי הוא "עומד מאחורי כל מילה שנכתבת בעיתון". אלא שמאחורי הקלעים התנהלה סערה סביב הביקור, וכמה מחברי ההנהלה בחרו להחרים אותו.

"כשאין כסף - יש בעיות, וכשצצות הבעיות הכל צף למעלה", מסכם הגורם עמו שוחחנו.

העיתון עצמו לא יצא השבוע. לדברי גורם רשמי הסיבה היא בשל הסמיכות לחג הפסח, אך בשבוע הוא יופיע כרגיל.
העדה החרדית עיתון עורך ראשי פיטורין קשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד