כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כך נכשלה הפרובוקציה של חברת המועצה

לורה ורטון, חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם מרץ, יזמה פרובוקציה ונכנסה למעמד התורני של 'ועתה כתבו לכם' • לאחר שהפרובוקציה נכשלה - נטשה את המקום • פרסום ראשון

ועתה כתבו לכם. צילום ארכיון: יעקב כהן
ועתה כתבו לכם. צילום ארכיון: יעקב כהן



בישיבת מועצה שהתקיימה היום (ה) בעיריית ירושלים, נחשפה פרובוקציה של חברת המועצה לורה ורטון מסיעת מרצ, אותה ניסתה לבצע באירוע של 'ועתה כתבו לכם', שהתקיים בבנייני האומה, בחסות העירייה.

בישיבת ועדת הכספים שהתקיימה עוד בטרם האירוע אושר התקציב הנדרש לקיום האירוע. ורטון השתתפה בוועדה והאזינה בקשב רב לדבריו של היועץ המשפטי, שאמר כי חל איסור לקיים אירוע לגברים או לנשים בלבד. ורטון גם רשמה לעצמה את דבריו של חבר המועצה אלי שמחיוף, שהבטיח - כיוזם האירוע - לא למנוע כניסת נשים.

וכך, למרות שהאירוע עצמו היה מיועד לגברים בלבד, ולו בשל העובדה שאין דרישה של נשים מהמגזר החרדי להשתתף בו, הגיעה ורטון ביום האירוע לשערי האולם וניסתה להיכנס. אלא שכניסתה נמנעה בטענה ש"האירוע למוזמנים עם כרטיס".

ורטון פעלה בדרך לא דרך להשיג כרטיס – ומיד דרשה להיכנס.

אלי שמחיוף שנכח בתוך האולם עודכן בפרובוקציה, וביקש מהמאבטחים להכניס אותה לאולם הצדדי - שם שודר האירוע בוידיאו.

במשך כשעה עמדה חברת המועצה בתוך האולם והייתה האישה היחידה בו. "היא ניסתה למשוך תשומת לב ולגרום לבלגן", סיפר עד ראייה שגם תיעד אותה. "אף אחד לא התייחס אליה, וכשהיא הבינה שלא 'עמדה במשימה' היא עזבה את המקום".

בישיבת המועצה שהתקיימה היום מחה נגדה אלי שמחיוף. "אני רוצה להוקיע את המעשה הזה", אמר לה. "בשם כל 7,000 האברכים ובחורי הישיבות שהיו באירוע, שהרגישו פגועים מאישה שמנצלת אירוע קדוש כדי לעורר פרובוקציה ולהוכיח שאין הדרת נשים".

ראש העיר וחברי המועצה גיבו את שמחיוף - וורטון השיבה: "רציתי לוודא שהוא עומד בחוק".



חברת המועצה בתוך האולם. צילום בלעדי: בחדרי חרדים


ועתה כתבו לכם לורה ורטון פרובוקציה מעמד כרטיס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד