י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכירה בממשל טוענת

"טראמפ היה מעודד את פוטין להיכנס באוקראינים"

בכירה לשעבר ומי שכיהנה כדוברת הבית הלבן בזמן כהונתו של הנשיא דולנד טראמפ התראיינה לרשת ABC וטענה בהקשר למלחמה המתנהלת בין רוסיה לאוקראינה כי הנשיא לשעבר היה מעודד את פוטין להמשיך בקרב, היא סיפרה כי טראמפ אמר בעבר לפוטין "אני הולך להיות קשוח כלפיך מול המצלמות, כשהן יכבו, ננהל שיחה אמיתית"

"טראמפ היה מעודד את פוטין להיכנס באוקראינים"
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

מי שכיהנה כדוברת הבית הלבן וכראש המטה של הגברת הראשונה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סטפני גרישם, נשאלה אמש בראיון לרשת ABC כיצד היה מגיב הנשיא האמריקני לשעבר אם היה מכהן בעת המשבר הנוכחי בין רוסיה לאוקראינה, גרישם טענה כי הוא היה מעודד את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להיכנס לאוקראינה, ונוקט בגישה שונה מזו של הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן.

אם הוא היה מכהן, הוא היה נוקט בגישה שלא להתערב, אמרה גרישם בראיון שפורסם ב'מעריב', "הוא בטח היה אומר לפוטין 'תמשיך הלאה'". היא הוסיפה כי התרשמה בעת עבודתה שטראמפ העריץ את פוטין, אותו כינה לאחרונה "גאון", מיד לאחר פלישתו לאוקראינה.

היא חשפה שכאשר נפגשו השניים, טראמפ ופוטין, אמר הנשיא לשעבר טרם ההצרה המשותפת: 'היי, אני הולך להיות קשוח כלפיך מול המצלמות, אתה מבין? כשהן יכבו, ננהל שיחה אמיתית".

בתוך כך, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נאם בסוף השבוע בפני תורמים של המפלגה הרפובליקנית בניו אורלינס, הוא התייחס לנושאים הבוערים על סדר היום, טראמפ התייחס למלחמה באוקראינה וכינה אותה "פשע מסיבי נגד האנושות", ולאחר מכן הדהים את הנוכחים כאשר הציע, ספק ברצינות ספק בלעג, כי "אנחנו צריכים לקחת את מטוסי ה-F-22 שלנו, לשים עליהם את הדגל הסיני ולהפציץ את הצבא הזה החוצה מרוסיה. ואז אנחנו אומרים 'סין עשתה את זה, לא אנחנו עשינו את זה, סין עשתה את זה', ואז הם מתחילים לריב אחד עם השני ואנחנו יושבים אחורה ומתבוננים".

טראמפ כינה את נאט"ו "נמר של נייר" ושאל "באיזה שלב אנו נאמר שאנחנו לא יכולים לסבול יותר את הפשע האדיר הזה נגד האנושות? שאנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות, אנחנו לא יכולים לתת לזה להמשיך לקרות?".

טראמפ גם שיבח את שליט צפון קוריאה "הקשוח באמת" קים ג'ונג און, וטען כי "הוא לחלוטין המנהיג של מדינה הזו. התרשמתי כיצד היועצים שלו ישבו והקשיבו בתשומת לב לדבריו וכיצד התכווצו בפחד כאשר הוא דיבר איתם". לאחר מכן הוסיף טראמפ בבדיחות "אני רוצה שגם האנשים שלי יתנהגו כך".

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין דונאלד טראמפ ממשל טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד