י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היועץ מיהר למחוק

השר תקף את מתווה העלייה: "מביש" - שקד הגיבה: "חוסר אחריות"

שרת הפנים איילת שקד הציגה אמש מתווה לקליטת כ-5 אלפי פליטים אוקראינים | השר שי תקף הבוקר והצהיר על כוונותיו להעלות בממשלה הצעה לפתיחת המכסה | תגובת השרה שקד והיועץ שהתחרט

השר תקף את מתווה העלייה: "מביש" - שקד הגיבה: "חוסר אחריות"
נחמן שי במחנה הפליטים צילום: באדיבות המצלם

המתווה שהציגה אמש שרת הפנים איילת שקד שיכלול הכנסת 5,000 פליטים אוקראינים שאינם יהודים, לא מקובל על כל שרי הממשלה, אחד המתנגדים הבולטים הוא שר התפוצות נחמן שי שתוקף את השרה שקד.

בראיון שהעניק לרדיו 103, אמר הבוקר (שלישי) השר, כי המתווה הוא 'פתרון מביש', לדבריו, "הפתרון אומר שאנחנו נותנים לגליזציה ל-20 אלף אוקראינים שכבר נמצאים בישראל, שהם עובדים לא חוקיים". ⁦‪

השר שי הודיע כי יעלה בישיבת הממשלה הצבעה שכל מי שמגיע בכוחות עצמו לישראל יתנו לו להיכנס ולא רק אותם 5 אלף אליהם כיוונה שקד, "כמה היקף כבר יכול להיות? 10 אלף? 20 אלף? אני מתכוון להעלות זה בממשלה", אמר.

שקד השיבה לשר נחמן שי, "מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים, ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה. ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות".
⁦‪
מי שהשיב לשר שי הוא דניאל אביטל, יועץ השרה איילת שקד, שצייץ ומיהר למחוק, "הייתי מתייחס לנחמן שי, אם רק הייתי זוכר מי זה ומה תפקידו".

בתוך כך, הבוקר (ד׳) שלח השר שי מכתב למזכיר הממשלה שלום שלמה וביקש להעלות את נושא מדיניות קליטת הפליטים של ישראל בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

השר נחמן שי בתגובה למתווה הפליטים: "המשימה שלנו בעת הזו היא לסייע בהצלת פליטי המלחמה ולפתוח בפניהם את השערים, לא להציב מגבלות בדרכם".

"אני צופה ברגעים בזרם הפליטים היוצאים מאוקראינה, זוהי טרגדיה אנושית במימדים בלתי נתפסים. מאות אלפי משפחות שנמלטו. מדובר כאן במשבר הומניטרי שעוד ידובר רבות. על ישראל לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה, ולתת לפליטים הללו מקלט. עם שההיסטוריה שלו רצופה בשנים ארוכות של פליטות, אינו רשאי לעצום ענין נוכח הפליטים והפליטות החדשים האלה".

נחמן שי איילת שקד פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד