כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"דיאטת מצות"

השופט זלזל בשומרי המסורת: "פגיעה קשה במיליוני יהודים"

פנייה לנציב תלונות הציבור על השופטים: דבריו של השופט עמית - הפרה חמורה של כללי האתיקה | לאחר שהשופט עמית כינה את שמירת הפסח כ"דיאטת מצות", דורש ארגון 'בצלמו' לנזוף בו: "מהווה פגיעה קשה ביותר במיליוני יהודים בארץ ובעולם"

השופט זלזל בשומרי המסורת: "פגיעה קשה במיליוני יהודים"
דוברות בתי המשפט

ארון 'בצלמו' פנה לנציב תלונות הציבור על השופטים, בעקבות דבריו החריגים של שופט העליון יצחק עמית. "מדובר בהפרה חמורה של כללי האתיקה", נכתב.

המכתב שוגר לנציב, השופט בדימ' אורי שוהם, לאחר שעמית התבטא בזלזול במהלך דיון שעסק הכנסת חמץ בחג הפסח לבסיסי צה"ל. "אין פתרון לבסיסים מרוחקים, ויש דיאטת מצות למשך שבעה ימים", אמר השופט עמית.

דבריו נאמרו במהלך דיון בבית המשפט העליון שעסק בעתירת ארגונים הדורשים להכניס חמץ לבסיסי צה"ל. דבריו עוררו סערה ציבורית רחבה ואף נדרשה פסילתו בדיון בתיק.

בעקבות הדברים החמורים שיגר שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו תלונה' חריפה לנציב. גליק טען שהשופט הפר כללי אתיקה רבים החלים עליו.

במכתב התלונה נכתב: "אין ספק שזוהי סוגיה משפטית סבוכה ואכן מדובר בתיק שמתנהל ברגישות רבה. למרות זאת במהלך הדיון, תקף כבוד השופט יצחק עמית את הציבור הדתי המסורתי והחרדי שמקפיד על חג הפסח וציין 'שמדובר בדיאטת מצות שבעת ימים'".

"במשך אלפי שנים, מסרו יהודים את נפשם על 'דיאטת מצות'. רוב ככל אזרחי ישראל מקפידים לקנות מצות, למרות שמדובר במוצר יקר ולא טעים במיוחד – כמו אזני המן או סופגניות – בגלל הערכה הרבה לאיסור אכילת חמץ בפסח", הוסיף גליק. "אמירה זו מהווה פגיעה קשה ביותר במיליוני יהודים בארץ ובעולם".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "לו היה מדובר במנהג מוסלמי, אין ספק שהשופט היה מכבד. אבל במנהגי היהדות ניתן לזלזל. אנחנו לא נוותר עד שאותו שופט יינזף ויתנצל. הבושה עוברת צד".

 

יצחק עמית פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד