כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מעריב: הברית בין יש עתיד לבית היהודי התגבשה שלושה שבועות לפני הבחירות

גורמים בבית היהודי וביש עתיד מאשרים: בזמן שלפיד כינה מפלגתו של בנט "מפלגת ימין קיצוני", ובנט הזהיר מהקמת ממשלת שמאל עם יש עתיד - הם החלו בהכנות משותפות • גורמים בבית היהודי, בליכוד וביהדות התורה מאשימים: דרעי היה הגורם שמנע ברית בין הבית היהודי והמפלגות החרדיות

יאיר לפיד ונפתלי בנט מתחבקים בכנסת. צילום: פלאש 90
יאיר לפיד ונפתלי בנט מתחבקים בכנסת. צילום: פלאש 90

שבועות ספורים לאחר שהושבעה הממשלה החדשה מתברר: הברית בין יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התגבשה בשיאה של מערכת הבחירות - שלושה שבועות לפני יום הבחירות. כך מדווח זאב קם, עיתונאי 'מעריב'.

לפי הדיווח, גורמים בכירים ביש עתיד ובבית היהודי אישרו את נכונות הדברים.

יום לאחר תחילתו של המו"מ הקואליציוני, כמעט שבועיים אחרי הבחירות, היה זה 'מעריב' שחשף את הברית הפוליטית בין לפיד ובנט - שהפתיעה רבים.

המסקנה במערכת הפוליטית הייתה אז, כי רק לאחר הבחירות, כאשר בנט הבין כי ראש הממשלה מתכנן להשאירו מחוץ לממשלה, הוא נאלץ לפנות לברית עם לפיד. ואולם כעת מתברר כי המגעים בין שתי המפלגות התנהלו בשני ערוצים מקבילים. ערוץ אחד הובל על-ידי מקורבו של בנט ויועצו, שלום שלמה, שמונה השבוע למנכ"ל משרד הכלכלה והמסחר, בראשו עומד בנט. הערוץ השני התנהל בין חברי הרשימה הדתיים במפלגת יש עתיד ובין גורמים בכירים בבית היהודי.

באותם ימים בהם התקיימו מאחורי הקלעים המגעים להקמת הברית הפוליטית, כינה יאיר לפיד את מפלגתו של נפתלי בנט "מפלגת ימין קיצוני". בנט, מנגד, הזהיר מפני הקמת ממשלת שמאל שתכלול את יש עתיד.

במקביל, האשימו אתמול גורמים בבית היהודי, בליכוד וביהדות התורה את ח"כ אריה דרעי וטענו כי הוא היה הגורם שמנע אפשרות ליצירת ברית בין הבית היהודי ובין המפלגות החרדיות.

לדברי הגורמים, בימים שאחרי הבחירות היו ניסיונות להביא לחבירה בין הבית היהודי, יהדות התורה וש"ס, אולם מי שגרם לטרפוד המהלך היה אריה דרעי, שלא רצה לפעול בניגוד לדעתו של נתניהו.

דרעי, מצדו, מכחיש.
יאיר לפיד נפתלי בנט בנימין נתניהו אריה דרעי ברית פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד