כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוששים מזעם ציבורי

במשרד האוצר שוקלים להפחית את מס הבלו ממחירי הדלק

לאחר שבתחילת החודש מחירי הדלק חצו את רף ה-7 שקל לליטר ועל פי ההערכות, בעקבות הסנקציות האמריקניות הדלק ימשיך לטפס, במשרד האוצר חוששים מזעם ציבורי שיופנה כלפיהם ושוקלים ולהפחית את המס הממשלתי המגולם במחיר הדלק המשווק לצרכן

במשרד האוצר שוקלים להפחית את מס הבלו ממחירי הדלק
תחנת דלק. אילוסטרציה צילום: unsplash

אחרי העלייה הדרמתית בתחילת החודש והחשש מעלייה משמעותית נוספת במשרד האוצר שוקלים להפחית את המס על הדלק - כך נחשף אתמול ב'כאן 11'. בכירים באוצר הציעו בימים האחרונים להפחית באופן זמני את המס על הדלק כדי למתן מעט את ההתייקרות הקשה שצפוי לחוות הצרכן הישראלי עם התקדמות משבר האנרגיה.

על פי הפרסום של העיתונאית ליאל קייזר, ההצעות שעולות על הפרק הן להפחית את המס - שכרגע הוא בערך 60% מכל ליטר בנזין - לכמה חודשים, מתוך הערכה שמחירי הנפט ירדו בתוך כחצי שנה. מדובר בהצעה חריגה כשהיא מגיעה מהדרג המקצועי במשרד ולא מגורמים פוליטיים. בשבוע שעבר אמר שר האוצר ליברמן בהתייחס להצעה להפחית את מס הבלו על הדלק לנוכח המשבר באוקראינה והזינוק במחירי הנפט כי מדובר בהצעה שהיא "טיח על רעידת אדמה".

מחיר הדלק בישראל עלה בשבוע שעבר ועומד כיום על 7.05  שקלים לליטר בנזין 95 בשירות עצמי. מחירי האנרגיה בכל העולם ממשיכים להתייקר, בין היתר בשל המלחמה באוקראינה. בארצות הברית מחיר הבנזין שבר שיא והגיע היום למחיר של 4.17 דולרים לגלון. 

זירה נוספת של התייקרויות היא מחירי המזון. תנובה הודיעה היום שהיא מעלה את מחירי מותגי הבשר אדום אדום, לאור עליית מחירי חומרי הגלם והגרעינים למאכל בעלי החיים ביותר מ-25%. לפי תנובה, החברה ספגה את מרבית העלויות, והעלתה חלק מהמוצרים בשיעור של 8%-5%. 

מחיר הדלק מס הבלו משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד