ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לאן הלכו המיליונים?

מירון במצור: זעם חרדי על 'מבצע ההרס וההשתלטות האגרסיבית'

כיבוש מירון: לאחר החלטת המועצה המקומית, מאות שוטרים ומאבטחים השתלטו על מתחם ציון הרשב"י וסגרו אותו על מנעול ובריח | המתפללים גורשו לאוהל ללא תנאים מינימליים, בתנאי מזג אוויר קשים | במגזר החרדי חוששים כי מדובר רק בקדימון לל"ג בעומר | הוגשה תלונה נגד ועדת החמישה | צפו

מירון במצור: זעם חרדי על 'מבצע ההרס וההשתלטות האגרסיבית'
המצור על הר מירון צילום: David Cohen/Flash90

עשרות מתפללים ששהו במתחם ציון הרשב"י במירון גורשו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ממתחם הציון, על ידי כוחות משטרה גדולים שפשטו על המקום, לקראת אירוע הילולת משה רבינו ע"ה שאמור להתקיים בהר.

על פי החלטת המועצה המקומית המשטרה סגרה את הציון על מנעול ובריח והניחה גדרות עם מחסומי לחץ סביב המתחם, על מנת למנוע גישה של אלפי החוגגים לציון הרשב"י, על רקע ליקויי בטיחות שהתגלו ברשת החשמל במקום.

"יש כאן מאות שוטרים ומאבטחים. הקימו חפ"קים בכל פינה. חסמו גם שטחים מחוץ לציון. בנו אוהל במתחם 'בני עקיבא', בלי כיסאות וספסלים והמתפללים נאלצים לשהות במקום בלי תנאים אנושיים בסיסיים ומינימליים", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד המתפללים במקום.

אהרל'ה יקטר, איש מירון, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא פנה למשרד מבקר המדינה בבקשה לפתיחת חקירה מיידית נגד קרן ספרא וועדת החמישה לניהול אתר קבר הרשב"י.

"בשנת 2017 הסתיים השיפוץ הגדול באתר קבר הרשב"י. זה כלל איטום נגד גשם, מיזוג חדש, חשמל חדש בכל הבניין ומה אנחנו רואים היום ז' אדר ב' תשפ"ב? מכתב מהמועצה המקומית שהחשמל באתר לא תקין", כתב יקטר והוסיף: "אבקש לחקור מידית את כל הנוגעים בדבר, את מפקחי הבניה, את האחראי על השיפוץ את הקבלן המבצע. ליקוי אחרי פחות משבע שנים - הקבלן צריך לתת אחריות. המציאות בשטח שהחשמל לא תקין. לא זכור לי שחברת החשמל מנתקת מבנה קיים, מבנה ציבורי, מזרם החשמל. רק במקרה חריג מאוד של סכנה מיידית".

הזעם בקרב הציבור החרדי גדול הרבה יותר, ויש כאלה החוששים כי מדובר בניסיון לקבוע עובדות בשטח לקראת ל"ג בעומר הקרוב. "אם נשתוק עכשיו, אז בל"ג בעומר הציון ייסגר לחלוטין", זועק אחד המתפללים המוכרים במירון, "במהלך מבצע ההרס שבוצע בהר, בעלי הכוח וההשפעה במגזר החרדי שתקו ונתנו לגיטימציה להכול - כעת העובדה הזאת מנוצלת היטב והציון עובר לידיים זרות ומנוכרות שישמחו מאוד למנוע מהחרדים את הגישה לאחד מהמקומות הכי קדושים ליהודים".

אחד הגורמים המעורים בפרטים טוען בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר במשחק מכור מראש. ידעתי כבר לפני שבועיים שמתכוונים לסגור את מתחם הציון לקראת ז' אדר, אבל לא ידעתי מה יהיה ה'תירוץ' לעשות זאת. זה פשוט היה מתוכנן מראש, להגיע רגע לפני ההילולה ולסגור את הציון".

לדבריו, ההכנות להילולה נמשכות כהרגלן. "הקימו אוהל מחוץ למתחם הציון ושם נחגוג את ההילולה", הוא אומר ומוסיף כי הוא מעריך שיפרצו עימותים כבדים בין חוגגים לשוטרים ולמאבטחים, במהלך היממה הקרובה.

הזעם כאמור גדול. בחברה החרדית טוענים כי הוטעו במהלך החודשים האחרונים, מאז האסון הנורא. ‏משה ויסברג, עורך 'בחדרי חרדים', פרסם היום בחשבון הטוויטר שלו תיעוד מהשממה באזור הציון, בעקבות סגירת המקום ותקף: "חשבנו שהרשויות באות להיטיב עם המגזר, להבטיח אפשרות של תפילה בבטיחות. טעינו לחשוב כי הגורמים הרלוונטיים באים בראש פתוח ובהבנה של המאפיינים החשובים באתר הקדוש במירון. במשך עשרה חודשים הם קיבלו לגיטימציה לעבוד בשקט והתוצאה האומללה היא - סגירת הקבר לחלוטין בגלל ליקויי בטיחות במערכת החשמל. כישלון מפואר ומשבר אמון נורא".

ז' אדר לג בעומר ועדת החמישה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד