כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"גיבורי כוח"

מרן שר התורה בפסק מטלטל בדין קדימות במתנות לאביונים

נוכח התמודדותם הקשה של חקלאים רבים עם עוני מחפיר של ממש בעקבות החלטתם לשמור את קדושת הארץ במסירות נפש, מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי פסק כי השנה יש דין קדימות במתנות לאביונים דווקא לגיבורי הכוח עושי דברו • יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר: "מגיעים אלינו מקרים קורעי לב של חקלאים שאין להם לחם בבית"

מרן שר התורה בפסק מטלטל בדין קדימות במתנות לאביונים
הגר"ח קנייבסקי צילום: aakov Nahumi/Flash90

שנת השמיטה נמצאת בעיצומה ובזמן שהציבור כולו נערך לקראת פסח, משפחות חקלאים רבות מתמודדות עם עוני שהם מחפיר שמציב אותן בפני קשיים קיומיים ממשיים. בין החקלאים כאלו שזו השמיטה הראשונה שלהם, והם עצמם לא שיערו עד כמה מדובר במצווה קשה. בארגון קרן השביעית מסייעים להם על מנת להימנע מהפסדי עתק, אולם משק הבית וההוצאות השוטפות, בפרט לקראת החגים מאיימים למוטט אותם כלכלית.

לחצו כאן וסייעו לגיבורי הכוח ע"פ פסק הגר"ח>>>


המצב המורכב הזה שמוכר בחודשים האחרונים בקרב ראשי קרן השביעית הביא אותם לעלות ללשכת הגזית לקודש פנימה במטרה לקבל הכרעה. האם ניתן לקיים מצוות "מתנות לאביונים" כאשר מדובר באביונים חקלאים גיבורי כוח, הנאנקים תחת קשיי היום יום וזאת בשל החלטתם האמיצה לנטוש את שדותיהם כמצוות התורה ולהפקיר את עצמם לגמרי לחסדיו של הקב"ה.

במכתב המיוחד שהוגש למרן שר התורה ונכתב ע"י רבני קרן השביעית, נכתב: לכב' מרן שליט"א. רבני קרן השביעית מתבקשים בזאת לשאול דעת תורה והלכה מאת מרן שליט"א האם לקראת גג הפורים הבעל"ט נכון ליתן דין קדימה במתנות לאביונים לחקלאים אלו למען שמירת השמיטה והאם יש בה קיום דין לכתחילה של מתנות לאביונים ביום הפורים.

מרן שר התורה שקרא את המכתב במשך דקות ארוכות, השיב במילה אחת. "כן".

פסקו של מרן שר התורה מהווה עידוד עצום למאות חקלאים שמתמודדים עם קשיים יומימיים וחלקים שקעו בהלוואות פרטיות במטרה לשרוד את השנה הקרובה. ההבנה היא שהציבור הרחב יירתם כעת למען אותם חקלאים נוסכת בהם כוח עצום להמשיך ולהתמודד בגבורה, ולא להישבר ח"ו נוכח הניסיונות הקשים עמם עם מתמודדים יום-יום שעה-שעה.

יו"ר קרן השביעית הרב בן ציון קוגלר: "מגיעים אלינו מקרים קורעי לב של חקלאים שאין להם לחם בבית. גדולי ישראל הטילו כל כתפינו משימה רבת אחריות, לדאוג לעסקי החקלאים, ולסייע להם כדי שיוכלו לחזור לעבוד לאחר השמיטה, ואכן הציבור נרתם באופן יוצא דופן על מנת לחזק את קדושת הארץ. כעת עלינו החובה להמשיך ולסייע באופן אישי למשפחות שהידרדרו לפת לחם ממש וזקוקים לסיוע הציבור כדי לשרוד ולהמשיך לשמור על קדושת הארץ. הקריאה של גדולי ישראל ברורה, והצדקה תינתן בו ביום לחקלאים גיבורי הכוח".

לחצו כאן וסייעו לגיבורי הכוח ע"פ פסק הגר"ח>>>

מתנות לאביונים קרן השביעית הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד