ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"התנהלות מבישה"

אחרי ההסדר: דחייה בגזר הדין לתוקפי ראש הישיבה

מספר חודשים לאחר שהפרקליטות חתמה על הסדר טיעון עם המעורבים בתקיפת ראש ישיבת ההסדר ביפו - הדיון הנוסף נקבע רק לחודש יולי, מה שלמעשה יעכב את הגזר דין של התוקפים | מטעמו של הרב מודיעים: "נפעל שהדיון יתקיים באופן מיידי"

אחרי ההסדר: דחייה בגזר הדין לתוקפי ראש הישיבה
תקיפת הרב מאלי ביפו צילום: באדיבות המצלם

הדיון הנוסף על תקיפת ראש הישיבה בעיר יפו הרב יעקב מאלי, שאירע בשנה שעברה, נקבע רק לעוד כארבעה חודשים, מה שיעכב את גזר הדין על התוקפים.

הפרקליטות, נזכיר, חתמה על הסדר טיעון עם אחמד ומחמוד גרבוע, שתקפו את הרב מאלי ואת מנכ"ל הישיבה בחודש מאי לאחר שאלה הגיעו לבדוק מבנה כדי לרכוש אותו עבור הישיבה. במסגרת ההסדר, התוקפים אמורים להישלח לכמה חודשי עבודות שירות.

עורך הדין שמייצג את הרב מאלי התלונן על כך שהשופט קיבל את ההסדר ללא שמיעת הצד הנפגע, בדיון שנערך בחודש אוקטובר ללא הצד של הרב, ובפרקליטות הודיעו כי יקיימו דיון נוסף בו ראש ישיבת יפו ישמיע את עדותו.

"מקרה תקיפת הרב הינו מקרה דגל. התמונות שודרו בכל העולם ובפרט בציבור הערבי", אומר שי גליק, מנכ"ל ארגון 'בצלמו' המייצג את הרב מאלי. "תכה ביהודים ולא יעשו לך כלום. בעוד את היהודים שפגעו בערבים רודפים עד חורמה, ההיפך ממש לא".

אלא למרות שהדיון היה אמור להתקיים בפברואר, מייצגיו של הרב מאלי הופתעו שלא הוזמנו ולמעשה מזה שאין דיון. מבדיקה שנערכה התברר כי הדיון יתקיים רק בחודש יוני, עוד כחמישה חודשים, מה שיוביל לעיכוב בגזר הדין שינתן לתוקפי הרב.

"בית המשפט במקום לזרז את ההליך דוחה אותו לעוד זמן רב. זוהי התנהלות מבישה ואנחנו נפעל שהדיון יוקדם ויתקיים באופן מידי", תוקף גליק ומודיע כי יפעלו להקדים את הדיון.

מאלי יפו תקיפה הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד