כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המומחים הכריעו

ארגון הבריאות העולמי חוזר מהחלטתו על החיסון השלישי

עקב התפשטות וריאנט האומיקרון ברחבי העולם, ולאחר שהוכחה יעילותו של הבוסטר, ארגון הבריאות העולמי משנה את המדיניות וממליץ על מתן מנת הדחף. פייזר ומודרנה כבר עובדות על גרסאות חדשות לחיסון.

ארגון הבריאות העולמי חוזר מהחלטתו על החיסון השלישי
חיסון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבוצת המומחים שמונתה על ידי ארגון הבריאות העולמי לדיון בנושא מתן מנת הדחף השלישית(בוסטר) של החיסון לקורונה, הודיעה אתמול (שלישי) כי היא ממליצה לתת את הבוסטר בצורה נרחבת ודחופה, וזאת עקב התפשטות וריאנט האומיקרון.

בהצהרת ארגון הבריאות העולמי נמסר כי, מומחי הארגון הגיעו למסקנה שמנת הדחף של החיסון מעלה את רמת החיסוניות וההגנה מפני מחלות קשות ומוות הנגרמים כתוצאה מהידבקות בקורונה. בהצהרה אף הודגש כי מתן הבוסטר הינה פעולה חשובה, ובפרט בקרב אנשים עם מחלות רקע ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון לתחלואה קשה.

הצהרה זו למעשה מבטלת ומשנה את המדיניות בה נקט הארגון עד כה, כאשר ע"פ המדיניות הישנה לא הומלץ על מתן הבוסטר עקב המחסור בחיסונים במדינות עולם שלישי. ההמלצות החדשות הוכרעו ע"י פאנל של 18 מומחים שדנו בהשפעת הווריאנטים השונים כדוגמת האומיקרון, ואף דנו ברמת ואורך יעילות החיסונים מול אותם הווריאנטים.

כיום, מחקרים רבים מצביעים על כך שמנת הבוסטר, מעלה את רמת החיסוניות נגד הקורונה. כזכור, ישראל הייתה מהמדינות הראשונות בעולם שחיסנו בבוסטר, כאשר רק לאחר מכן הצטרפו למהלך מדינות נוספות. כיום ממליצים בישראל להתחסן אף במנת החיסון הרביעית, ומדגישים את חשיבותה בפרט בקרב אוכלוסיות בסיכון.

בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי צפויים להתפתח ולהתפרץ וריאנטים נוספים וחדשים של הנגיף, וכי יהיה צורך להתאים אליהם את החיסונים או להוסיף מנות דחף. כך לדוגמה עוקבים בארגון אחר תת-זן של האומיקרון הנקרא BA2 אשר נמצא כי הוא מדביק גם כאלו שהחלימו מהאומיקרון, אך בארגון טוענים כי החיסון מונע מחלה קשה מווריאנט זה כפי שיעיל נגד האומיקרון.

בחברות החיסונים פייזר ומודרנה כבר עובדים על פיתוח וייצור גרסאות ותרכובות חדשות של החיסון לאומיקרון, וברחבי העולם ממתינים לתוצאות שיגיעו בחודשים הקרובים.

קורונה אומיקרון ארגון הבריאות העולמי חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד