ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"אדמת האם שלנו"

מנכ"ל חברה שמעסיקה 150,000 עובדים עזב הכול ויצא להילחם

עד החודש שעבר אולכסנדר וודוביץ' סייר ברחבי העולם כראש משרד הפרויקטים של חברת ענק של כרייה ופלדה Metinvest. אך כעת המנהל הבכיר מאחת החברות הגדולות באוקראינה החליף את חליפת העסקים היקרות שלו במכונת ירייה כשהוא מצטרף למאמץ המלחמתי של ארצו נגד רוסיה

מנכ"ל חברה שמעסיקה 150,000 עובדים עזב הכול ויצא להילחם
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אולכסנדר וודוביץ' מנכ"ל פרויקטים בחברת ענקית הכרייה והפלדה Metinvest, הוא איש העסקים בן 38, שהצטרף להגן על ארצו, תפקידו הוא שמירה על הכניסה לנמל התעופה הבינלאומי של לבוב - מסלול ההמראה היחיד שנותר במדינה שזכה לכינוי "פיסת האדמה המסוכנת ביותר באוקראינה".

אולכסנדר אמר ל'דיילי מייל', כי "הצבא הרוסי ניסה להרוס כל שדה תעופה ושדות תעופה באוקראינה בימים הראשונים של המלחמה. הם ניסו להרוס גם את נמל התעופה של לבוב אבל מערכת ההגנה שלנו הפילה את הטילים שלהם, זהו שדה התעופה האחרון עם מסלול תפעולי. זאת פיסת האדמה המסוכנת ביותר באוקראינה".

בזמנים רגילים זהו שדה תעופה אזורי קטן עם טיסות ישירות לבריטניה ומשמש משפחות אוקראיניות המחפשות שמש בימים קרים, וטסות לספרד, איטליה, טורקיה ומצרים. אך כעת מקווים כי נמל התעופה הבינלאומי של לבוב יהפוך לנקודת הלחימה של חיל האוויר האוקראיני נגד מטוסי הצבא האדום שהורגים אזרחים בהפצצות שלהם על בתים, בתי חולים ובתי ספר.

אולכסנדר הסביר: "עלינו לסגור את השמיים בפני הרוסים, אם נאט"ו לא תשמיד את המטוסים שלהם אז נצטרך לעשות זאת בעצמנו, אנחנו מבקשים ממדינות לספק לנו מטוסים וטילי קרקע-אוויר. יש לנו טייסים שילחמו וימותו כדי להגן על אדמתנו, הרוסים לא יכולים לנצח אותנו. זו אדמת האם שלנו. עבורם זו רק המלחמה של פוטין".

בימים אחרים הוא נוסע במחלקת עסקים ומקיים פגישות במסעדות הטובות ביותר באירופה, אולכסנדר התחכך עם המשקיעים העשירים והמשפיעים בעולם. חברת Metinvest מעסיקה 150,000 עובדים ברחבי אוקראינה שהופכים עפרות ברזל לפלדה המשמשת לבניית גשרים, ספינות, כורים גרעיניים, אצטדיוני ספורט לאומיים ומבנים ברחבי העולם.

מלחמת אוקראינה רוסיה שדה תעופה ולדמיר פוטין ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד