ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אסון צ'רנוביל 2?

לאחר ניתוק החשמל: חשש מדליפה גרעינית מהכור

אוקראינה חוששת שקרינה עלולה להתפשט ברחבי אירופה לאחר ניתוק המפעל הגרעיני בצ'רנוביל מהרשת הלאומית, וזאת לאחר שהרוסים השתלטו על המתקן הגרעיני וניתקו קשר עם האוקראינים

לאחר ניתוק החשמל: חשש מדליפה גרעינית מהכור
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוקראינה חוששת מפני אסון בקנה מידה עולמי בכור הגרעיני בצ'רנוביל, הממשלה פרסמה אזהרה לאחר שהרוסים השתלטו על התחנה הגרעינית, וקו החשמל בין קייב לצ'רנוביל נותק עקב נזק רוסי.

הניתוק הותיר את המפעל ללא חשמל, ודלק גרעיני המאוחסן באתר עלול להתחמם ולשלוח קרינה לשמים. הקרינה עלולה להגיע לחלקים אחרים של אוקראינה ואירופה באמצעות הרוחות.

אם הקרינה אכן תתפזר, היא תסכן את העולם, החשש מפני קרינה מטריד מאד. זאת לא הפעם הראשונה שצ'רנוביל בסכנה. ב-26 באפריל 1986 בתחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל הנמצאת כ-15 ק"מ מהגבול עם בלארוס, התפוצץ הכור הגרעיני, עשרות אנשים מתו במקום, ועוד שנים רבות לאחר מכן הנזק לסביבה הוא גדול.

החשש של קרינה נוספת הגיע בגלל שהחשמל נותק, פקידים אמריקאים הזהירו כי ולדימיר פוטין עלול לתקוף ערים אוקראיניות עם נשק גרעיני קטן. יש חשש שהעריץ פוטין שמדרדר את רוסיה כלכלית ואת אוקראינה הופך לעיי חורבות, עלול לנקוט בצעד הדרסטי מול ההתנגדות האוקראינית העזה. פוטין לא חשב כי חייליו ימותו בכמויות, החיילים הרוסים המומים למראה "כל כך הרבה גופות" והתחננו לחזור הביתה, כך דווח ה'דיילי מירור', המידע על כך הגיע משיחות טלפון שיורטו מהקו הקדמי של מפקדים בכירים.

מלחמת אוקראינה רוסיה כור גרעיני אסון ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד