י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"השגנו תובנות שלא יסולאו בפז"

מושתל לב של חזיר מת אחרי חודשיים בלבד

דיוויד בנט בן ה-57 עבר השתלה ניסיונית בה הושתל בגופו לב של חזיר, אך היום, חודשיים לאחר ההשתלה, הוא מת. בימים האחרונים מצבו הידרדר, אך עדיין לא ברורה סיבת המוות

מושתל לב של חזיר מת אחרי חודשיים בלבד
חדר ניתוחים צילום: pixabay

במרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד דיווחו היום (רביעי) כי דיוויד בנט בן ה-57 שהיה האדם הראשון שבגופו הושתל לב של חזיר שעבר שינוי גנטי, מת, וכי נסיבות מותו עדיין אינן ידועות.

על אף שמצבו הבריאותי של בנט הידרדר בימים האחרונים, מבית החולים נמסר כי עדיין לא ברור ממה נגרם המוות. בבית החולים מסרו כי יחקרו את המקרה ויבצעו בדיקה יסודית ולבסוף יפרסמו את התוצאות, "אנו הרוסים מאובדנו של מר בנט, הוא התגלה כמטופל אמיץ ואציל שנלחם לאורך כל הדרך" כך נמסר.

המנתח שהוביל בפועל את ביצוע השתלת לב החזיר בגופו של בנט, אמר כי הוא שולח תנחומים למשפחתו של דיוויד וכי "בנט נודע בידי מיליוני אנשים ברחבי העולם בזכות האומץ והרצון האיתן שלו לחיות".

מומחה להשתלות שהיה מעורב בתהליך, הד"ר מוחמד מוהיודין, אמר כי בזכות ההשתלה בגופו של בנט "השגנו תובנות שלא יסולאו בפז. למדנו כי לב החזיר שעבר שינוי גנטי, יכול לתפקד היטב בגוף האדם בזמן שמערכת החיסון מדוכאת. אנחנו נשארים אופטימיים ומתכננים להמשיך בעבודה שלנו בניסויים קליניים עתידיים".

השתלת איברים לב מרילנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד