י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התגובות נגד רוסיה מחריפות

בריטניה תספק לאוקראינה טילים נגד מטוסים

בריטניה תספק לאוקראינה טילים נגד מטוסים כדי לסייע לה להגן על המרחב האווירי שלה מפני פלישה רוסית, כך אמר שר ההגנה בן וואלאס, והדגיש כי הטכנולוגיה נכנסה להגדרה של נשק הגנתי

בריטניה תספק לאוקראינה טילים נגד מטוסים
אילוסטרציה צילום: pixabay

שר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, אומר כי בריטניה תעביר טילים נגד מטוסים לאוקראינה, "זה חיוני שאוקראינה תשמור על יכולתה לטוס ולדכא תקיפה אווירית רוסית", אמר וואלאס למחוקקים. "בתגובה לבקשות אוקראינה, הממשלה קיבלה את ההחלטה לבחון את נתינתם של טילי אנטי-אוויר ניידים במהירות גבוהה מסוג STARStreak. אנו מאמינים שמערכת זו תישאר במסגרת ההגדרה של נשק הגנתי, אך תאפשר לכוח האוקראיני להגן טוב יותר על השמים שלהם". כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

וואלאס אמר שההחלטה התקבלה באופן עקרוני לספק את המערכות, והממשלה שוקלת כיצד להכניס אותן לאוקראינה ולהכשיר את הכוחות האוקראינים להשתמש בהן.

אם הטילים יאושרו, המשלוח יסמן צעד משמעותי בתמיכתה של בריטניה באוקראינה. עד כה, אוקראינה שיבחה את תרומת בריטניה על שליחת אלפי טילים נגד טנקים שסייעו להאט את ההתקדמות הרוסית של קייב.

עם זאת, תמיכתה של בריטניה הוגבלה לנשק הגנתי. "כל מה שאנחנו עושים מחויב להחלטה לספק מערכות הגנה, כדי לא להסלים לרמה אסטרטגית", אמר וואלאס.

כחברה בברית הצבאית של נאט"ו, בריטניה דחתה את הפצרות אוקראינה להטיל אזור אסור לטיסה מעל המדינה. בריטניה אומרת שמשמעות הדבר עשויה להיות שכוחות נאט"ו יפילו מטוסים רוסיים, מה שיוביל להסלמה משמעותית של הסכסוך.

אתמול דווח על תוכנית שהוצעה לאפשר לפולין לתרום מטוסי קרב לאוקראינה, אך התוכנית נדחתה על ידי ארצות הברית, פולין הודיעה שכל אספקת מטוסי קרב לאוקראינה חייבת להיעשות במשותף על ידי מדינות נאט"ו.

בריטניה טילים מטוסים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד