כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לא מזניחים את הפליטים

הרב הראשי יוצא הערב לטיסת בזק למולדובה

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, יוצא הערב יחד עם משלחת חילוץ לביקור בזק בקהילה היהודית בקישינב בירת מולדובה. הביקור נערך בהזמנתו של רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שמנהל את מבצע קליטת הפליטים מאוקראינה המגיעים למולדובה

הרב הראשי יוצא הערב לטיסת בזק למולדובה
הרב דוד לאו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא משאירים אף אחד מאחור, הרב הראשי יסייר יחד עם הרב זלצמן, ונציגי ׳איחוד הצלה׳ בקהילה היהודית ובקהילות המקומיות, מתחמי האשל והלינה ובמתחמי הפליטים מאוקראינה ויעמוד מקרוב על היקף הפעילות האדיר והצרכים המיידיים להמשך פעילות ההצלה וקליטת עוד פליטים יהודים.

הרב הראשי יסייע בפתרון בעיות הלכתיות שהתעוררו בעקבות המלחמה ויעודד את משפחות הפליטים השוהים במרכזי הקליטה של הקהילה היהודית בקישינב.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרב פנחס זלצמן, רבה הראשי של מולדובה, החליט להפוך את בית הכנסת שלו למקלט לפליטים אוקראינים, ואמר בסוף השבוע האחרון למתפללים הקבועים להישאר בבית, כי לא היה מספיק מקום היכן לשכן אותם, הרב זלצמן אמר ל'בחדרי חרדים' כי לא הייתה ברירה. "אמרתי לאנשי העיר, לא להתפלל ולא לאכול כאן, כי לא היה לנו מושג איפה לשים אנשים שברחו מאוקראינה, היו לנו מקרים של ממש פיקוח נפש שלא יכלו להמתין לצאת השבת, מה שיכולנו לדחות לאחרי שבת דחינו".

14 ימים של מלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הפכו לימים של ערבות הדדית בין קהילות יהודיות במזרח אירופה והתגייסות של יהודים מכל רחבי העולם. בעוד הכוחות של צבא רוסיה מעמיקים את אחיזתם בתוך אוקראינה, זרמו מאות משפחות יהודיות מאוקראינה לעבר הגבול המולדבי ונקלטו על ידי הקהילה היהודיות המקומית.

מולדובה הרב לאו הרב הראשי טיסה פליטים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד