כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
זעם במשפחת נשיא המועצת

אחרי תשעה חודשים – טרם נמצא האחראי לפציעה

חודשים ארוכים של שיקום וטיפול עוברים על הגאון רבי אפרים כהן, בנו של ראש הישיבה חכם שלום כהן בעקבות תאונה חריגה הנובעת מהתנהלות רשלנית פושעת. עד כה, טרם נמצאו האחראים למעשה • כל הפרטים

אחרי תשעה חודשים – טרם נמצא האחראי לפציעה
הגאון רבי אפרים כהן לרפו"ש צילום: באדיבות המצלם

תשעה חודשים חלפו מאז פציעתו החמורה של נסיך ממלכת התורה, הגאון רבי אפרים כהן שליט"א, בנו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן, וטרם נמצא האחראי לאירוע החמור.

כזכור, בליל שישי, שבועיים אחרי חג השבועות האחרון, חזר הגר"א כהן עם תלמידיו מקבר רחל וצעד לביתו דרך רחוב ירמיהו במרכז העיר ירושלים. פועלים שעסקו בעבודות בכביש באותו זמן, חיברו צינור לברז כיבוי האש הנמצא במקום, כשהצינור מתוח לרוחב הכביש. אוטובוס חולף עבר על הצינור ומתח אותו, כך שהוא התנתק בעוצמה מהברז וטבעת המתכת המוברגת בראשו פגעה בחוזקה בראשו של הרב כהן.

מאז שרוי הגר"א כהן במצב רפואי לא פשוט, ובהליך שיקומי מורכב, תוך שהוא נאלץ לשבות מהרבצת התורה, משאת נפשו וחשקו. אביו, ראה"י חכם שלום, ביקש שוב ושוב להתפלל לרפואת רבי אפרים בן יעל, בתוך שאר חולי ישראל.

אלא שכעבור תשעה חודשים, טרם נמצא אחראי לאירוע. על פניו, מדובר באיתור פשוט ובהליך חקירה בסיסי. מתבקש היה שמשטרת ישראל תזמן את הפועלים לחקירה, תבין מי הורה להניח את הצינור באופן רשלני שכזה ומבלי להשגיח שכלי רכב אינם נוסעים עליו, ותפעל למצות את הדין כנדרש.

עוד בנושא:

בני משפחתו של הרב אומרים ל'בחדרי חרדים' כי "אבא שליט"א היה מרביץ תורה לתלמידיו בישיבת יקירי ירושלים במסירות מופלאה והנהיג בני תורה רבים, ומאז פציעתו פסקה פעילותו והוא עודנו באשפוז בית בתהליכי שיקום".

לדבריהם: "מצער מאד ואף מקומם שאנו עומדים כיום כתשעה חודשים מאז המקרה ועדיין התיק ביד המשטרה בהליכי חקירה, ולא נמצא אף קצה חוט לאותו גורם מעוול שייקח אחריות על מה שקרה וכל זאת על אף שזה היה בכביש סואן ולמראה עיני עדי ראיה רבים. תקוותינו שהעניין יטופל ברצינות הראויה ובמהרה".

בשיחה עם עו"ד בנימין ארביב, המתמחה בתחום נזקי הגוף והמייצג את הרב, הוא זועם על התנהלות המשטרה והרשויות בפרשה. לדבריו, "לא יתכן שבזמן רב כל כך לא מצליחים לפענח עניין פשוט כל כך. מצטיירת כאן תמונה של כיסוי וטיוח מקרה חמור של רשלנות פושעת, ואני מתקשה להבין איך דבר כזה יכול לקרות".

"עד למועד זה טרם עודכנו מהמשטרה על התפתחויות בחקירה שיהיה בהם בכדי להעמיד לדין ולתפוס את האחראים למעשה. חשוב להדגיש שלא מדובר כאן ברחוב שומם או בעיר הנידחת, אלא ברחוב מרכזי סואן ושוקק חיים, היה מצופה שעוד הרבה לפני מועד זה נשמע כי האחראים למעשה נתפסו והעומדו לדין. אני לא רואה שוני בין תאונת 'פגע וברח' לתאונה מסוג זה עם תוצאות כה חמורות", מדגיש ארביב.

עו"ד ארביב מציין כי הוגשה גם תביעה נגד קרנית, הקרן מטעם המדינה לפיצוי נפגעי תאונות דרכים במקרים בהם לא ידוע מי הפוגע. לדבריו, הוא מניח שהקרן תכיר בסופו של תהליך בעובדה שמדובר בתאונת דרכים לכל דבר.

הרב אפרים כהן חכם שלום כהן רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד