ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
התאכזבו מהתשובה

הבקשה החריגה שהעביר זלנסקי ליו"ר הכנסת

הנשיא זלנסקי ביקש מיו"ר הכנסת מיקי לוי באמצעות שגריר אוקראינה בישראל לנאום דרך הזום במליאה לחברי הכנסת. לוי השיב כי לא ניתן לזמן את הח"כים במיוחד בפגרה לצורך נאום כזה. האוקראינים התאכזבו | בלשכת יו"ר הכנסת מכחישים את הדיווח ומפרסמים הבהרה

הבקשה החריגה שהעביר זלנסקי ליו"ר הכנסת
ולודימיר זלנסקי/מיקי לוי צילום: דוברות הנשיא/יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי מעוניין לנאום דרך תוכנת הזום בפני חברי הכנסת, כך מפרסם הערב (רביעי) ברק רביד ב'וואלה'. לפי הדיווח זלנסקי היהודי מעוניין להעביר לחברי הכנסת הישראלים את עמדת אוקראינה לגבי הפלישה הרוסית שהחלה ב-24 בפברואר.

בכיר ישראלי סיפר כי שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק העביר את הבקשה של זלנסקי ליו"ר הכנסת מיקי לוי. גורמים בכנסת טוענים כי השגריר הגיש את הבקשה לנאום זלנסקי יממה לפני היציאה לפגרה ולצורך נאום שכזה נדרש לכנס את הכנסת באופן מיוחד בזמן פגרה ולזמן את החברים. 

לפי הפרסום ב'וואלה' יו"ר הכנסת לוי שיגר תשובה לשגריר האוקראינה בה הסביר לו כי לא ניתן לכנסת את הכנסת באופן מיוחד לצורך נאום הנשיא והוא מציע לקיים שיחת זום כזו בימים הקרובים בלי לזמן את הכנסת. עוד מדווח כי לוי בירר עם משרד החוץ לגבי הבקשה שם הבהירו לו כי אין להם כל התנגדות לנאום זלנסקי.

האוקראינים מצידם התאכזבו מתשובת יו"ר הכנסת שכן כוונתם הייתה לייצר אירוע משמעותי במליאת הכנסת שיהדהד למרחוק. כך לפי ברק רביד ב'וואלה'.

עם זאת, מלשכת יושב ראש הכנסת נמסר הערב כי "בניגוד לפרסומים יושב-ראש הכנסת ח״כ מיקי לוי לא השיב בשלילה לפנייתו של שגריר אוקראינה בישראל לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת. יושב-ראש הכנסת לוי כתב לכבוד השגריר קורניצ׳וק כי יהיה לכנסת הכבוד לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום בפני חבריה".

מלשכתו הסבירו: "היות והכנסת יוצאת מחר לפגרה ומליאת הכנסת מתוכננת לעבור שיפוץ מיד עם הכניסה לפגרה, הזמין יושב-ראש הכנסת את הנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת בשיחת וידאו רשמית. בסיום מכתבו השתתף יושב-ראש הכנסת בצער העם האוקראיני על האבדות בנפש, התפלל לסיום המלחמה והצהיר כי ישראל תמשיך לסייע כדי להקל על סבלו של העם האוקראיני". לשון התגובה.

 

מיקי לוי ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד