כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"פרומו לל"ג בעומר"

חברי הכנסת זעקו על מחדל מירון: "זו חוצפה. מצדיק התקוממות"

חבר הכנסת החרדים והדתיים מן האופוזיציה תקפו הערב במליאת הכנסת את סגירת ציון הרשב"י דווקא ביום הילולת משה רבינו ע"ה | "שלשום התפללו, שבוע שעבר התפללו, ולא קרה משהו חדש. אבל במקום לסדר סוגרים את הרשב"י ואלפים ורבבות שרגילים לא יכולים לעלות". תקף ח"כ סמוטריץ'

חברי הכנסת זעקו על מחדל מירון: "זו חוצפה. מצדיק התקוממות"
אייכלר, סמוטריץ', פרוש ובן גביר צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הזעם על התנהלות הממשלה והמרכז למקומות הקדושים בנוגע לציון יום פטירת משה רבינו ע"ה שמצוין מידי שנה בציון הרשב"י במירון והשנה נמנע - מגיע גם לכנסת, כשבנאומים שנשאו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ וישראל אייכלר, הללו תקפו את ההתנהלות.

"אני מקבל בשעות האחרונות את התיעודים מציון הרשב"י בערב ז' באדר", פתח סמוטריץ' ותהה האם "בגלל דוח של ליקויים עד כדי שצריך לסגור", כשהוא מוסיף לתהות: "שלשום התפללו, שבוע שעבר התפללו, ולא קרה משהו חדש. אבל במקום לסדר סוגרים את הרשב"י ואלפים ורבבות שרגילים לא יכולים לעלות".

"אי אפשר לתקן ליקוי חשמל בלילה", תהה עוד חבר ההנסת סמוטריץ' ותקף, "אם זה היה הר הבית מישהו היה מעז לסגור? ואם היה צריך היו מביאים בלילה ומתקנים - איזו אטימות".

סמוטריץ' הוסיף ואמר: "לדעתי ולחששי זה פרומו למה שהולך להיות בל"ג בעומר". לדבריו: "הפתרון הוא לא לצמצמם ולסגור, כמו שעושים הופעות ענק ומשחקי ספורט צריך לאפשר את כל ההדלקות ולסדר את האבטחה".

עוד תקף סמוטריץ׳ את השר לשירותי דת מתן כהנא "לא עשה את המוטל עליו. לא היו עושים את זה לאף ציבור, אבל עושים רק בגלל זה שהם חרדים ודתיים".

גם חבר הכנסת ישראל אייכלר תקף אף הוא את ההחלטה לסגור את ציון הרשב"י היום ומחר ואמר, "מה שקורה עכשיו במירון זו שערורייה ופגיעה עמוקה מאוד בכל יהודי מאמין, ורוב היהודים בארץ ישראל מאמינים. זה מראה את התנהלותה של מדינת ישראל בכל מה שנוגע להשם אלוקי ישראל, לתורת ישראל ולמאמינים בעם ישראל".

לדבריו: "הוא עניין שקשה לדבר ממנו. בוודאי הוא צריך תיקון", אמר אייכלר על הבעיות הבטיחותיות שעלו, "אבל האם העצה היא לסגור את קבר הרשב"י?! האם מישהו יעז להבדיל לסגור מסגד בגלל שיש בעיה עם החשמל? אם היו אומרים שיש חשש במבנה בעקבות רעידת אדמה, זה עוד הגיוני. אבל בגלל בעיית חוטי חשמל?! למה לא תיקנתם?", תהה.

ח"כ אייכלר הדגיש: "זה לא חוט החשמל. זה חוט הזלזול שקורה בכל תחומי החיים בארץ. אנשים לא רוצים לקחת אחריות על כלום. אבל עצם העבודה שאפשר למנוע מיהודים להגיע לרבי שמעון בר יוחאי זו חוצפה. זה מצדיק התקוממות. למזלנו הציבור החרדי לא מתקומם. הוא יודע שהוא חי בגלות, גם כשהוא בין יהודים. הוא חי תחת שלטון שצריכים להגיד לו תודה רבה שהוא נותן לנו בכלל לחיות פה. לכן הוא לא מתקומם. אבל כל ציבור אחר היה מתקומם. לסגור את מירון בז' אדר?! אני לא מאמין שזה קורה״.

בנאומו השווה אייכלר את ההחלטה הזאת להחלטות של הממשלה הקודמת: "זה מזכיר את תקופת הקורונה. המחלה הייתה של כולם, אבל רק את השכונות החרדיות סגרו. את בני ברק סגרו עם חומה מרמת גן. עמדתי פה וזעקתי שסגר הוא לא תרופה. היום הממשלה הנוכחית וכולם מסכימים עם זה. ועכשיו עושים סגר על רבי שמעון בר יוחאי?!".

חבר הכנסת מאיר פרוש תקף אף הוא את ההחלטה לסגור את הרשב"י בימים אלה ואמר, "המדינה השתלטה על האתר, היא אומרת מה צריך להיות שם, המדינה לא טיפלה בחשמל ולא המרכז למקומות הקדושים ובגללם לא יכולים שם".

בדברים שנשא היום, ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) במליאת הכנסת התייחס לסגירת הציון ואמר: "הוקמה ועדת חקירה ממלכתית נערכו סיורים מתוקשרים לצד הודעות יח"צ ופירוק של מבנים מסוכנים אבל את בדיקת החשמל נזכרו לעשות מספר ימים לפני הילולת משה רבנו במטרה לסגור את הציון".

בדבריו הטיל ח"כ בוסו את האחריות על המדינה וקרא לה "לגלות אחריות מדובר באתר קדוש השואב אליו רבבות" והזהיר כי "זהו הקדימון לקראת ל"ג בעומר".

חבר הכנסת איתמר בן גביר תהה בנאומו, "אם יש ליקויים למה לא סגרו את אתר מירון עד עכשיו. זה ממשלת חלם, מפכ"ל כושל ושר לביטחון פנים כושל".

ציון הרשב''י ציון הרשבי במירון משה רבינו ז' אדר ז' באדר ישראל אייכלר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד