כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כך תיראה הילולת הרשב"י תשפ"ב

פרסום ראשון: אירועי ל"ג בעומר יעוגנו בחוק שיכלול קנסות למפרים

המשרד לשירותי דת הניח על שולחן הממשלה הצעה שתעגן בחוק את אירועי מירון תשפ"ב. במרכז החוק יינתנו סמכויות למשטרה לאכוף את האירועים ואף להטיל קנסות על המפרים. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הילולת ל"ג בעומר תשפ"ב שעשויה להיות מצומצמת ומוגבלת מתמיד

פרסום ראשון: אירועי ל"ג בעומר יעוגנו בחוק שיכלול קנסות למפרים
הכניסה לציון הרשב"י סגורה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: כחודשיים לאירועי ל"ג בעומר תשפ"ב, ובצל ועדת החקיקה הממלכתית שעדיין חוקרת את אירועי ל"ג בעומר אשתקד שהביאו לאסון האזרחי הגדול בהיסטוריה של מדינת ישראל, המשרד לשירותי דת שקיבל אחריות מלאה על אירועי מירון, מבקש לעגן את נושא 'הילולת הרשב"י' בהצעת חוק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי תזכיר חוק שהונח על שולחן הממשלה. האירוע כולו יעוגן בחקיקה זמנית לשנה בלבד, בו בבסיסו תחול איסור כניסה לציבור לשטח מירון, מלבד מי שקיבל אישור לעלות להר שיונפק עבורו.

על פי תזכיר החוק, יחולקו כרטיסי כניסה למירון באופן שוויוני, שלכרטיס יהיה תוקף ושעה מפורשת, בה יוכל מחזיק הכרטיס לשהות בהר ולאחר מכן יאלץ לעזוב את המקום, כאשר טרם נקבע מספר המשתתפים בהר בו זמנית. בדיון השבוע בכנסת העריכו כי מנין החוגגים על ההר יעמוד על פחות מ-20,000 משתתפים בו זמנית.

בנוסף, בנוסח החוק נקבע כי בהר מירון תתקיים הדלקה אחת בלבד, כאשר ייאסר לקיים הדלקה נוספת, אלא אם יינתן אישור של המשרד לשירותי דת, לצד אישור בטיחותי, אישור כבאות ואישור משטרה, כאשר בשלב זה לא ברור מה מוגדר 'אירוע', האם רק 'הדלקה' או שמא אפילו סעודת טיש או אירועים דומים.

הסעיף המשמעותי בהצעת החוק הוא סעיף עונשים שקובע כי הפרת הסעיפים, של קיום אירוע או כניסה לשטח מירון ללא אישור תיחשב עבירה מנהלית שניתן גם לקנוס בגינה אזרחים בקנס של עד 500 שקלים.

ל"ג בעומר ציון הרשבי במירון ציון הרשב''י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד