כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנס של 'בעל התניא'

כך הציל בעל התניא הקדוש את חיי יהודי האדיטש

מופת מדהים מימי מלחמת העולם השניה נחשף השבוע. בשבועות האחרונים, עקב ההתגייסות להגן על ציונו של בעל התניא הקדוש בהאדיטש שבאוקראינה, מפני כנופיות רחוב ואנרכיסטים מקומיים שמנצלים את המלחמה לביזה, נחשף סיפור מבהיל מימי מלחמת העולם השנייה, ההצלה של היהודים

כך הציל בעל התניא הקדוש את חיי יהודי האדיטש
קבר בעל התניא צילום: ספריית חבד

הגאון החסיד רבי יצחק קוגן, רב בית הכנסת הגדול במוסקבה, סיפר סיפור מרגש ומבהיל ומעיד כי שמע את הסיפור מכלי ראשון. בימי מלחמת העולם, אספו הנאצים את יהודי האדיטש הנותרים באוהל, וליהודים נודע כי ביום המחרת מתכוונים הרוצחים הנתעבים להוציאם להורג. אחד הנוכחים היה שומר הציון הקדוש של בעל התניא זיע"א. לפתע נפלה עליו תנומה קלה, וכשהתעורר סיפר לחבריו כי חלם שאם יחפור במקום יגיע למערה טבעית שדרכה יוכל להימלט לנהר.

היהודים הנוספים שהיו במקום חפרו בזריזות כדבריו ואכן הצליחו להימלט. ויהי לפלא איך הרבי הקדוש שמר על שומריו והציל את חייהם.

בהנהלת מוסדות האדיטש קוראים לציבור הרחב להשתתף במגבית המיוחדת לשמירה על הציון הקדוש, כדי למנוע את חילולו בידי זדים. קרבות של ממש מתרחשים ביומיים האחרונים בין חיילים רוסיים לבין חיילים ואזרחים אוקראינים במחוז פולטבה, מרחק של 5 ק"מ בלבד מהעיר האדיטש שבה טמון מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן זצ"ל המכונה "בעל התניא" על שם ספרו. את ציונו פוקדים מידי שנה מאות אלפי יהודים ולא יהודים מכל רחבי העולם, בעיקר מישראל וארצות הברית. השליח במקום, הרב שניאור-זלמן דייטש, חושש כעת כי המתחם הקדוש – שבו קומפלקס ענקי של אולמות תפילה ולימוד, חדרי אירוח, חדרי אוכל ומקוואות – עשוי להיפגע במהלך חילופי האש.

ניתן לתרום כאן >>

חב''ד האדיטש בעל התניא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד