י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גל ההתייקרות נמשך

יצרנית הקמח הגדולה בישראל מעלה מחירים באופן מיידי

חברת 'שטיבל', יצרנית הקמח הגדולה בישראל הודיעה לרשתות על העלאת מחירים החל ממחר, בהודעת החברה לא נכתב בכמה אחוזים תהיה ההתייקרות, אך ככל שהמשבר במזרח אירופה יימשך המחירים ימשיכו לעלות | המהלך צפוי להשפיע מיידית על מחירי הלחם, המאפים, הפסטה והדגנים

יצרנית הקמח הגדולה בישראל מעלה מחירים באופן מיידי
ניפוי קמח. אילוסטרציה צילום: unsplash

קבוצת 'שטיבל' - יצרנית הקמח הגדולה בישראל הודיעה הערב (רביעי) לחברות המזון, המאפיות ורשתות השיווק, כי היא נאלצת להעלות את מחירי הקמח החל ממחר. על פי הודעת החברה, אחוז השינוי במחיר יעודכן בימים הקרובים.

עוד צוין בהודעת החברה במכתב שנשלח ללקוחות, כי במידה ששוק הסחורות לא יחזור למצבו טרם פרוץ המלחמה, היא צופה עלייה נוספת בשיעור של עשרות אחוזים שתחול גם היא בשבועות הקרובים.

עליית מחירי הקמח משפיעה ישירות על מחירי המאפה, פסטות ולחמים שאינם בפיקוח מחיר של הממשלה. מאז פרצה המלחמה באוקראינה נרשם זינוק דרמטי במחירי החיטה בבורסה לסחורות בשיקגו בשיעור של 8% עד 10% ליום, והם נמצאים בשיא מזה עשור.

הקבוצה מייחסת את העליות לעלויות האנרגיה, החשמל, הדלקים וכן למלחמה בין רוסיה לאוקראינה שהובילה לעליות דרסטיות במחיר חומרי הגלם שהגיע לשיא של 14 שנה, מאחר ואוקראינה ורוסיה הן שתי ספקיות החיטה הגדולות בעולם, ומספקות יחד 50% מתצרוכת החיטה בישראל, נוצר חוסר ולחץ בביקושים על שאר הספקיות שגורם לעליית מחיר עולמית.

אתמול נודע כי הונגריה, שגם היא בין ספקיות החיטה לישראל, חדלה בצו ממשלתי לייצא חיטה מתוך דאגה לביטחון המזון של ההונגרים. החשש הוא שאם המלחמה תימשך ייווצר מחסור עולמי בחיטה.

בתוך כך, גם היצרנית טחנות קמח ישראל שמספקת קמח לכמעט 20% מהשוק המוסדי הודיעה לרשתות המזון איתן היא עובדת כי החל מסוף החודשהבא תעלה את מחיר הקמח בלפחות 18%.

סמנכ"ל הטחנות, דורון בראון אמר כי העלייה תיכנס לפועל לפני פסח, אבל היות וקמח חמץ בפסח אז מדובר בפועל בהתייקרות חודש אחרי החג. עד עכשיו ספגנו את העליות, אבל המלאים שלנו נגמרים ונצטרך לקנות במחירים חדשים, אנחנו לא יודעים עוד כמה יעלה ולכן הערכנו עלייה של עד 50%. השלכות מלחמת אוקראינה מתווספות לנזקי אקלים שפגעו ביבולי החיטה בעולם".

קמח שטיבל התייקרות העלאת מחירים עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד