י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
בתוך שבועיים ימי לחימה

הנשיא זלנסקי שרד יותר מ-12 ניסיונות התנקשות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי שרד יותר מתריסר ניסיונות התנקשות בשבועיים הראשונים של המלחמה - ועדיין נותר "המטרה העיקרית" של רוסיה, כך לפי אחד מיועציו המרכזיים

הנשיא זלנסקי שרד יותר מ-12 ניסיונות התנקשות
ולדימיר זלנסקי צילום: צבא אוקראינה

"נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הוא האויב מספר אחד של ולדימיר פוטין נשיא רוסיה, פוטין חשב שהוא יגרום לזלנסקי להיכנע, אבל זלנסקי לא רק שלא נכנע, אלא עוד עלול לגרום לפוטין להיכנע", כך לדברי יועצו של הנשיא זלנסקי, מיכאיל פודוליאק, לדבריו: "יש לנו רשת חזקה מאוד של מודיעין ומודיעין נגדי, הם עוקבים אחר הכל", כך יועץ הנשיא לתקשורת האוקראינית.

על פי הדיווח, מספר ניסיונות של מסתננים סוכלו, לאחר שמתנקשים חוסלו בזמן שניסו להגיע לביתו של זלנסקי, אמר היועץ. "השותפים הזרים שלנו מדברים על שניים או שלושה ניסיונות. אני מאמין שהיו יותר מתריסר ניסיונות כאלה", אמר פודוליאק, בהתייחסו לטענה קודמת כי ניסו לחסל את זלנסקי שלוש פעמים.

פודוליאק אמר כי "הסיכונים לא נעלמו", על רקע חשיפת מיקומו של זלנסקי בבירת אוקראינה, קייב ביום שלישי האחרון, אז פרסם זלנסקי סרטון ממקום מחבואו כדי לשדר שאינו פוחד ואינו מסתתר.

ה'טיימס' הלונדוני דיווח כי הכוחות המיוחדים הצ'צ'נים, הנתמכים על ידי הקרמלין, עמדו מאחורי שלוש מזימות ההתנקשות הראשונות שסוכלו נגד זלנסקי. אך למרות האיומים, זלנסקי נשבע שוב ושוב שהוא יישאר בבירה, ואף שיתף סרטון שבו נראה במשרדו.

היועץ תמך בטענתו של זלנסקי בתחילת הפלישה לפיה הנשיא הוא היעד מספר 1 של פוטין, כשאשתו וילדיו נמצאים לדבריו במקום השני.

ולדימיר זלנסקי ניסיון התנקשות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד