כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שייכת לפוטין?

איטליה חוקרת: מי בעליה המסתורי של יאכטה בשווי 700 מיליון דולר

משטרת איטליה חוקרת יאכטה מסתורית בשווי 700 מיליון דולר שעגנה באיטליה, על רקע שמועות מתמשכות שהיא בבעלות נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין עליו הוטלו סנקציות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר הטלת סנקציות כלכליות על אוליגרכים רוסים בשל המלחמה שפתח פוטין נגד אוקראינה, מדינות באירופה מנסות להחרים יאכטות ורכוש של אוליגרכים רוסים.

הקפטן של היאכטה "שחרזדה" (Scheherazade) אישר ל'ניו יורק טיימס' כי חוקרים איטלקים עלו ביום שישי האחרון על הספינה במרינה 'די קררה', ודרשו הוכחה לבעלות על היאכטה בשווי 700 מיליון דולר, המקומיים מכנים אח היאכטה "היאכטה של ​​פוטין".

"הם מחפשים קשה. הם בוחנים כל היבט", אמר הקפטן בנט פירס ל'ניו יורק טיימס' על רקע מהלכים מתמשכים לתפיסת היאכטות של אוליגרכים רוסים. "זה לא השוטרים הרגילים, אלה גברים בחליפות כהות", הקפטן הוא בריטי והשתמש במונח 'חליפה כהה' לבלשים.

הוא סירב לחשוף את זהות הבעלים של היאכטה, שהצוות שלה היה לפחות 70 אחוז רוסי. אבל הוא אמר כי "לא הייתה לו ברירה" אלא למסור השבוע מסמכים החושפים את זהות הבעלים לחוקרים. היאכטה היא אחת מהיאכטות היקרות בעולם, עם בריכת שחייה שהופכת לרחבת ריקודים, מתקנים מצופים זהב, שני סיפונים של מסוקים וצלחות לוויין רבות.

"כולם קוראים לזה היאכטה של ​​פוטין", אמר אחד הפקידים המקומיים, "זו שמועה שמסתובבת כבר חודשים". אחד מחברי הצוות לשעבר אמר ל'ניו יורק טיימס' כי חברי הספינה כינו אותה גם "יאכטה של ​​פוטין", ואמר כי כשהבעלים נמצא עליה, היא מאוישת על ידי צוות רוסי.

הקפטן בנט-פירס הודה כי שמע גם את השמועה ואת הכינוי המקומי, אך אמר כי "ההסכם לסודיות אטום למים" והוא מונע ממנו לגלות את שם הבעלים. עם זאת, הוא הכחיש שזה שייך לפוטין, ואמר, "מעולם לא ראיתי אותו. מעולם לא פגשתי אותו".

איטליה מלחמת אוקראינה רוסיה יאכטה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד