י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לנו זה לא היה קורה"

התובנות של צפון קוריאה מפלישת פוטין לאוקראינה

"אוקראינה לא הייתה מותקפת לו הייתה מחזיקה נשק" כך טוענת צפון קוריאה | בכיר אחר טען, שרק גרעין יכול למנוע פלישה של מדינה זרה | בצפון טוענים שהמשטר צריך לתת "עדיפות להגנת האזרחים על פני הסיוע הבינלאומי" | צפון קוריאה היא מדינה בודדה שאזרחיה נמצאים אצלה בעדיפות האחרונה מבחינת הגנה

התובנות של צפון קוריאה מפלישת פוטין לאוקראינה
חיילים מחייכים בצפון קוריאה צילום: unsplash

אוקראינה החזיקה בשליש מהארסנל הגרעיני הסובייטי לאחר נפילת ברית המועצות אבל היא ויתרה עליהם ב-1994 תמורת ערבויות ביטחוניות מרוסיה, עכשיו אומרים בצפון קוריאה, כי "נשק גרעיני הוא הדבר היחיד שמציל את צפון קוריאה מלחלוק את גורלה של אוקראינה", כך סבורים בכירים במדינה המבודדת, מה שאולי מהווה סימן כי הצפון עצבנית מהפלישה של רוסיה.

בכיר צפון קוריאני אחד אמר כי אוקראינה לעולם לא הייתה מותקפת אילו הייתה שומרת על מצבור הנשק הגרעיני הסובייטי שלה. אחר אמר שרק גרעין יכול למנוע פלישות זרות, וכי על המשטר לתעדף הגנה לאומית על פני חיפוש סיוע בינלאומי.

הדברים הללו נחשפו על ידי אתר Daily NK, עיתון עם מקורות בתוך המדינה, שבסיסו בדרום קוריאה השכנה. "מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, יותר ויותר אנשי מפלגה בצפון קוריאה אומרים שפיונגיאנג לעולם לא תוכל לנטוש את הנשק הגרעיני שלה", דיווח העיתון. "הקונצנזוס בקרב צפון קוריאנים בכירים הוא שמשבר אוקראינה החל כאשר קייב נטשה את הארסנל הגרעיני שלה" נאמר.

לאחר נפילת ברית המועצות ב-1991, אוקראינה החזיקה כשליש מהארסנל הגרעיני הסובייטי, אך היא מסרה את הנשק ב-1994 תמורת ערבויות ביטחוניות מרוסיה, בריטניה וארה"ב.

צפון קוריאה כבר הגיבה בעבר עם מסרים דומים, לאחר פירוק לוב מגרעין ב-2003 כסיפור אזהרה, וציינה כיצד נאט"ו התערב שם מאוחר יותר ב-2011, והוביל למותו של מנהיגה, מועמר קדאפי.

צפון קוריאה ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד