י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משבר 'העדה': אנשי העיתון ממחזרים מכתבים מהעבר

למייל ששלחו אנשי עיתון 'העדה', הנאבק על קיומו, הם ממחזרים ארבעה מכתבים מהעבר של רבני 'העדה החרדית' למען העיתון • "ספק אם יכולים להשיג מכתב כזה היום"

העדה. צילום ארכיון
העדה. צילום ארכיון

המשבר שעובר על מערכת עיתון 'העדה', ואשר נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', ממשיך לתת את אותותיו: אנשי המערכת פרסמו ביום שישי במייל סדרת מכתבים של בכירים ב'עדה החרדית', שנכתבו בעבר למען העיתון. במייל שהופץ הבטיחו גם כי "העיתון ימשיך לצאת כסדרו".

בכתבה שפורסמה ב'בחדרי חרדים' נחשפו הסיבות העלולות לגרום לתהליך שסופו יהיה סגירת 'העדה' - השבועון היוצא לאור מזה 30 שנה. בין היתר, התפטרותו של העורך הראשי, העסקת כתבים בחוזי פרילנס והחלפתם באופן תדיר, ירידה במספר המנויים ומצב כלכלי קשה.

במייל שפורסם על-ידי אנשי המערכת מצורפים ארבעה מכתבים שפורסמו בעבר.

עוד בנושא:
עיתון 'העדה' ייסגר? • העורך הראשי התפטר בשל סכסוך

המכתב הראשון הוא של המהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל משנת תש"ה. "הנני מביע להם את ברכתי, תחזקנה ידיכם של העמלים לכבוד שמים ולשם שמים, ויהי נועמו עליהם". למכתב מצורפת חתימתו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, מחודש חשוון האחרון.

מכתב נוסף קורא לחתום על מנויים לעיתון, ועליו חתומים ראשי וחברי הבד"ץ בעבר, בהם: הראב"ד הגאון רבי משה אריה פריינד, הגאב"ד מהרי"מ דושינסקיא, הגאב"ד בעל ה'מנחת יצחק', הגאון רבי ישראל יעקב פישר, וגאב"ד שטראסבורג - כולם זצ"ל.

מכתב נוסף הוא משנת תשנ"ה, שפורסם לרגל הופעת גיליון ה-800 של 'העדה'. במכתב זה מחזקים חברי הבד"ץ זצ"ל את ידי אנשי העיתון. המכתב הרביעי פורסם בשנת תשס"ח, ועליו חתומים הגאב"ד וחברי הבד"ץ הנוכחיים.

"אלו מכתבים שספק אם היו יכולים להשיגם היום", אומר גורם ב'העדה' ל'בחדרי חרדים'. "קיימות מחלוקות רבות אודות התנהלות העיתון", הוא מסביר. "אם הם הגיעו למצב שצריכים למחזר מכתבים ישנים, כנראה שהמשבר הוא גדול הרבה יותר, ממה שאנחנו יודעים".









העדה החרדית מכתבים עיתון סגירה מצב כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד