כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הפגנה מול בית לפיד: "יאיר, איפה הכסף?"

מאות מפגינים מחו סמוך לביתו של שר האוצר בתל אביב • "מתכנן הוצאה להורג של השכבות החלשות, שיפסיק עם תספורות המס לחברות ויחזיר את אוצרות הטבע לציבור"

לפיד. צילום: פלאש 90
לפיד. צילום: פלאש 90

כ-300 בני אדם, בהשתתפות הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, הפגינו הערב (מוצ"ש) מול ביתו של שר האוצר החדש יאיר לפיד בתל אביב, בשל כוונתו לקצץ ולפגוע בשכבות החלשות.

המפגינים לגלגו על הסטטוס המפורסם בו כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו על דאגתו ל"ריקי כהן מחדרה, המשתכרת 20 אלף שקל בחודש". ובעמוד הפייסבוק שהקימו לקראת המחאה, כתבו: "נמחה על הקיצוצים ועל ההוצאה להורג המתוכננת של השכבות החלשות. נקום ונגן על הלחם שלנו, על עתידם של ילדינו ועל זכות הקיום של השכבות החלשות בכלל".

"לפיד כבר הודיע שהוא הולך לקצץ בקצבאות ולהעלות את המע"מ, זאת למרות שיש אפשרות למסות את המאיון העליון, להפסיק עם תספורות מס של מאות מיליוני שקלים שניתנים לחברות ענק ולהחזיר לציבור את אוצרות הטבע והכנסותיו. לפיד וממשלת נתניהו מעדיפים שאנחנו נשלם את הגירעון בתקציב. בזה לפיד אינו שונה מקודמו בתפקיד שטייניץ ומייצג את אותה מדיניות חזירית שמיטיבה עם עשירים", נאמר בדברי ההסבר להפגנה.

במהלך ההפגנה קראו המפגינים קריאות נגד לפיד והקיצוצים, ובעד תמיכה בשכבות החלשות. לא נרשמו כל הפרות סדר.

לפיד הגיב בימים האחרונים לכעס המצטבר נגדו: "לא הבנתי על מה הכעס. השכר הממוצע במשק הוא 9,509 שקל. 20 אלף שקל ברוטו לזוג זה בערך השכר הממוצע. בנטו נשאר לריקי ובעלה בערך 14 אלף ואם הם משלמים משכנתא ומגדלים שלושה ילדים אז גם להם לא קל".
יאיר לפיד תל אביב מחאה כסף חברתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד