כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מעל 1,200 מתנדבים מעבירים הדרכות בטיחות בגני ילדים

גמלאים המתנדבים בעמותת 'אור ירוק', מעבירים כל שבוע אלפי הדרכות בגני ילדים רונית ארביב, מנהלת התכנית: "המתנדבים מהווים עבור הילדים מודל לחיקוי והערכה"

בטיחות בדרכים. צילום אילוסטרציה
בטיחות בדרכים. צילום אילוסטרציה

גמלאים מתנדבי עמותת אור ירוק, מגיעים מדי שבוע לכ-1,200 גני ילדים, ומדריכים כ-40 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים. גני הילדים בהם מתנדבים הגמלאים, פרוסים על פני כ-70 יישובים ברחבי הארץ - כך על פי נתוני עמותת אור ירוק.

התכנית המיוחדת הנקראת "זה"ב בגן" (זהירות בדרכים בגן), מופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך. במסגרת התכנית, מבצעים המתנדבים הגמלאים כרבע מליון שעות הדרכה בשנה (!) בכדי להסביר לילדי הגנים על נושא הזהירות בדרכים. המתנדבים מגיעים לגנים מכל הסוגים: ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, גנים מהמגזר החרדי וגנים לחינוך מיוחד, בכדי להעניק הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדים.

המתנדבים מגיעים לגן חמושים בווסט זוהר ובבובת ללה, בעזרתה הם ממחישים לילדים את הסכנות שבדרכים ומזכירים להם את כללי הזהירות בדרכים. הפעילות מתבצעת באמצעות כרטיסיות, שירים, משחקים, דפי עבודה וצביעה. המסרים שאותם מביאים המתנדבים בעקביות ובדרך חווייתית, מסייעים להטמעה של דרכי התנהגות בדרכים. בנוסף, הילדים משמשים כ"שגרירים" לנושא ומעבירים את המסרים להורים ולשאר בני המשפחה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום הם הנהגים של המחר. במבט לעתיד, הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להוריד את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים".

מנהלת הפרויקט בעמותת אור ירוק, רונית רביב, מציינת כי מדובר על מפגש משמעותי בין המתנדבים, ילדי הגן, צוות הגן, ההורים והקהילה: "החיבור בין הגמלאים לבין הילדים יוצר שילוב מרתק וחשוב גם לילדים וגם למבוגרים. המתנדבים מהווים דמויות משמעותיות עבור הילדים, ומשמשים עבורם מודל לחיקוי והערכה. תוצאות התכנית מדהימות ואנו כל הזמן מקבלים דיווחים מהורים כי בעקבותיה משפחות שלמות עברו שינויים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים כמו חגירת חגורות בטיחות, חציית כביש באופן בטוח, מהירות מופרזת ועוד".

81 מתנדבים בתל אביב, מעניקים הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדי הגנים
63 מתנדבים בפתח תקווה, מעניקים הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדי הגנים
47 מתנדבים בחולון, מעניקים הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדי הגנים
42 מתנדבים בנהריה, מעניקים הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדי הגנים
41 מתנדבים באילת, מעניקים הדרכה שבועית בנושא זהירות בדרכים לילדי הגנים
הדרכה גמלאים דרכים מתנדבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד