כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

אור ירוק: להחמיר הענישה בתאונות 'פגע וברח'

מידי שנה יש כ-700 תאונות 'פגע וברח', אלף נפגעים, ו-19 הרוגים • בדיקת 71 פסקי דין מראה כי העונש הממוצע הוא מאסר ממוצע של שנתיים ושבעה חודשים וקנס כספי של 2,179 שקלים

כנס 'אור ירוק' בנושא 'פגע וברח'
כנס 'אור ירוק' בנושא 'פגע וברח'

מידי שנה מתרחשות בממוצע כ-700 תאונות "פגע וברח", נפגעים בממוצע כאלף בני אדם ו-19 בני אדם נהרגים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק".

החוק מתיר לבית המשפט לגזור עונש של עד 14 שנות מאסר בפועל, אך למעשה, בבדיקה שערכה עמותת "אור ירוק", עולה כי ב-71 פסקי דין שעסקו בתאונות "פגע וברח" (הפקרה לאחר פגיעה), נגזר עונש ממוצע של שנתיים ושבעה חודשים וקנס כספי של 2,179 שקלים.

ב-7 בנובמבר 2011, חוקק חוק אשר מתיר לבית המשפט להטיל מחצית מהעונש שמוטל על הנהג, במקרה של הפקרה בתאונת "פגע וברח" על הנוסע שנסע איתו ברכב. לאחרונה ניתן פסק דין שבו נוסעת הורשעה בסיוע להפקרה, כשאר הייתה ברכב בו הנהג פגע בהולך רגל, הרגו וברח ממקום התאונה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות פגע וברח הפכו בשנים האחרונות למכת מדינה. מדובר במעשה אכזרי ואנטי מוסרי, שבו אדם בוחר לברוח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה.
על בתי המשפט מוטלת האחריות, להחמיר בענישה למען הגברת ההרתעה. אדם שידע כי הוא ייענש בחומרה, לא יברח ממקום התאונה וישאיר את הפצוע להתבוסס בדמו.

"אנשים בורחים ממקום התאונה, כי הם מאמינים שיצליחו לא להיתפס ולהתחמק מעונש. על המשטרה להגביר את המאמצים לתפוס את עברייני ה"פגע וברח" ולשדר מסר חד וברור, כי מי שפגע באדם וברח ממקום התאונה, מבלי להגיש עזרה, ייתפס".
אור ירוק פגע וברח תאונות ענישה החמרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד