כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לא מוכן לתקצב

ישראל תקים בית חולים באוקראינה? לא אם זה תלוי בליברמן

הקמת בית חולים שדה ישראלי בעיר לבוב עליה דווח בתחילת השבוע  מתעכב מאחר ושר האוצר אביגדור ליברמן האחראי על קופת המדינה מסרב לממן את הקמתו

ישראל תקים בית חולים באוקראינה? לא אם זה תלוי בליברמן
בית חולים שדה צילום: בית החולים שיבא

בתחילת השבוע הודיע חגיגית המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בשיתוף עם שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים, על הקמת בית חולים שדה מיוחד בלבוב. על פי הצהרתם אז, מדובר במבצע צבאי מורכב שבסיומו עתיד היה לעמוד בית החולים שכולל מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, תרופות, וצוות רפואי שכולל רופאים ואחיות – הכול כדי לסייע לפליטים.

כל הגורמים הרלוונטיים בירכו והתגאו בכך שמדינת ישראל מסייעת לאוקראינים במשבר ההומניטרי, אבל אחרי ההודעה התגלו הקשיים הגורם האחראי, זה שמחזיק את הכסף – משרד האוצר והעומד בראשו, שר האוצר אביגדור ליברמן, לא מוכן לתקצב את הקמת בית חולים השדה.

בית חולים שדה של 'שיבא'

ירון אברהם, שחשף את הדברים ב'חדשות 12' ציטט בכירים באוצר שאמרו: "שמענו על הקמת בית חולים שדה של שיבא מהתקשורת, אף אחד לא ישב איתנו". לטענתם, "האירוע הזה יכול להגיע להוצאה של עד מיליארד שקלים, ובכלל הגורם שמקים מטעם ישראל בתי חולים שדה הוא צה"ל".

מכאן, באופן שנדמה כבלתי ייאמן, בית החולים שישראל כל כך התגאתה שהיא מתכוונת להקים, תלוי בתורמים. אם יימצאו כאלה, בית החולים יוקם, ואם לא – לא יוקם. בשיבא עדיין נחושים להקים את בית החולים – אך זה לא יהיה בסיוע האוצר.

 

אביגדור ליברמן משרד האוצר מלחמת אוקראינה רוסיה בית חולים שיבא תל השומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד