ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

"הם בנו לנו המדינה" • נתניהו נגד תקיפת קשישים

בישיבת הממשלה התייחס נתניהו לאירועי תקיפת קשישים: "יש לנו מחויבות עמוקה לאנשים האלה" • אושרה הקמת 'ועדת שרים לעניין השוויון בנטל'

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

לרגל יום השואה, החל מחר, פתח היום (א) ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת הממשלה השבועית בנושא ניצולי השואה.

"בימים האחרונים היינו עדים למקרים מזעזעים של תקיפת קשישים, ביניהם ניצולי השואה. אנחנו לא נסבול זאת. אנחנו נפעיל את כל משקלה של ממשלת ישראל כדי למנוע את מעשי הפשיעה האלה וכדי להעניש בחומרה את הפורעים.

"נשמע היום סקירה מאת השר לביטחון פנים על הצעדים שנוקטת משטרת ישראל, כדי למנוע את הישנות המקרים הללו. יש לנו מחויבות עמוקה לקשישים בכלל ולניצולי השואה בפרט, ואנחנו מחויבים קודם כל לרווחתם, גם לביטחונם וגם לרווחתם. האנשים האלה שרדו את תופת השואה, השתתפו במערכות ישראל, בנו את המדינה. הם העדות לתקומתנו", אמר.

"הממשלה תאשר היום הצעה שסוכמה ביני ובין שר האוצר להוסיף 50 מיליון שקל לקרן סיעוד לקשישים הללו ולניצולי השואה, וביקשתי להוסיף גם 15 מיליון שקל של תרופות, להקל עליהם.
האנשים האלה שרדו את תופת השואה, הם השתתפו במערכות ישראל, הם בנו את מדינת ישראל, הם העדות לתקומה שלנו, והמחויבות שלנו להם היא כזו שנעשה כל מה שנידרש. אנחנו נותנים היום ונוסיף ככל שיידרש".

לאחרונה נרשמה עלייה בתקיפת קשישים: ביום שני האחרון הותקף בן 71 על ידי שני צעירים בעיר הרצליה, על רקע ויכוח אודות נסיעתו האיטית של הנתקף. קודם לכן הותקף קשיש בן 79, על ידי גבר בן 50 כיון שהעיר לילדו הקטן.

נציין, כי מלבד התוספת לניצולי השואה אישרה הממשלה פה אחד גם את תקנון עבודת הממשלה ואת מינוי ועדת שרים לענייני חברה וכלכלה (קבינט חברתי-כלכלי) וכן ועדת שרים לעניין השוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה.
נתניהו תקיפת קשישים יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד