כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

"גזירת הגיוס נוראה יותר מהשמדת עם ישראל"

האדמו"ר מסאטמר נשא דרשה לרגל יום השנה השביעי של ה'ברך משה' זצ"ל • "עננה שחורה יורדת על אחינו יושבי ארץ הקודש. חייבים לצאת נגד הגזירה בכל כוחנו"

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

בחסידות סאטמר, ציינו בשבת האחרונה את יום השנה השביעי להסתלקותו של האדמו"ר ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל.

סעודות הילולא התקיימו במוצאי שבת בכל ריכוזי החסידות. ההילולא המרכזית התקיימה בהיכל בית המדרש הגדול בעיר קרית יואל בראשות האדמו"ר מסאטמאר.

במהלך משא האדמו"ר, הוא ציין בתחילה, כי בטוח הוא שאביו בעל ההילולא ממשיך להתייצב במרומים ולהתפלל בעד כל תלמידיו וכלל ישראל. בהמשך, שב האדמו"ר והרחיב בנושא הגזירה הנוראה שמרחפת על יהדות ארץ ישראל, כאשר הממשלה מבקשת לגייס את תלמידי הישיבות ולהטיל סנקציות וגזרות על אלו שיסרבו להתגייס. לאחרונה, מנצל האדמו"ר כל במה אפשרית, כדי להעלות את הבעיה החמורה המעיקה עליו ומטרידה את מנוחתו.

"עננה שחורה יורדת בימים אלו על אחינו בני ישראל יושבי ארץ הקודש", רעם קולו של האדמו"ר, "כאשר ממשלת זדון התכנסה בעצה האומרת 'הבה נתחכמה לו פן ירבה'. ראשי השלטון רוצים לעקור את התורה. היהודים כאן (בארה"ב) לא מבינים ומפנימים כנראה את גודל האסון והגזירה. זוהי גזירה על כל יחיד ויחיד. זוהי גזירה נוראה יותר, העולה בחומרתה על פני השמדת עם ישראל חלילה. הרי אמרו חז"ל, גדול המחטיאו יותר מן ההורגו, ולכן אלו שרוצים להעביר אותנו על הדת גרועים יותר מאלו שרצחו אותנו לאורך הדורות".

"ולכן אנחנו כאן יושבי הגולה, חייבים לקדם פני הרעה, ולעמוד מוכן ומזומן לרגע שבו נצטרך לצאת בכל כוחנו נגד הגזירה הנוראה הזו שלא תצא חלילה לפועל".
דרשה סאטמר גזירה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד