י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הובטח ב'שומר החומות'

בית הנבחרים אישר את הסיוע הצבאי לישראל

בית הנבחרים האמריקני אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) חוק תקציב הכולל גם את הסיוע הצבאי למדינת ישראל, מיליארד דולר המיועדים לכיפת ברזל | עדיין נדרשת עוד הצבעה בסנאט עד לאישור הסופי

בית הנבחרים אישר את הסיוע הצבאי לישראל
הניסוי בכיפת ברזל החדשה צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בית הנבחרים האמריקני אישר במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) תקציב של מיליארד דולר למימון טילים מיירטים עבור מערכת כיפת ברזל אותם התחייב להעביר הבית הלבן לישראל בעת מבצע 'שומר החומות'. הסיוע אושר כחלק מאישור כולל של התקציב בארצות הברית ל-2022 והתעכב בעקבות אי הסכמות בין חברי המפלגה הדמוקרטית.

נוסף על כך, אישר בית הנבחרים סיוע ביטחוני שנתי לישראל בסך 3.8 מיליארד דולר. התקציב יובא לאישור הסנאט האמריקני, שיצטרך לעשות זאת עד לסוף השבוע. התקציב האמריקני כולל גם סיוע לשלל השקעות חשובות ליהדות התפוצות: הגדלת התקציב לאבטחת מוסדות דת ללא מטרות רווח והגדלת התקציב לשירותים לניצולי שואה, למשל.

הסיוע המיוחד לכיפת ברזל הפך לנושא לעימות פוליטי. בתחילה התנגדו מספר חברי קונגרס מהאגף הדמוקרטי למימון וגרמו לדחיה של מספר ימים. אחר כך עיכב הסנאטור הרפובליקני ראנד פול את אישור המימון לכיפת ברזל משך חודשים ומנע הצבעה על אישורו בסנאט. כעת, הוכלל הסיוע לכיפת ברזל, כמו גם שאר סעיפי הסיוע לישראל, בתוך חקיקת חירום תקציבית בגובה 1.5 טריליון דולרים שנועדה להבטיח את המשך פעולות הממשלה לפני שיפוג התקציב הקיים בשבוע הבא. החוק כולל גם סיוע חירום לאוקראינה בגובה של כ-14 מיליארד דולר.

שר החוץ יאיר לפיד בירך בטוויטר: התמיכה שקיבלה מדינת ישראל הלילה בבית הנבחרים האמריקני, היא עדות ליחסים האסטרטגים בין ישראל לארה״ב. תודה על הסיוע של מיליארד דולר למערכות כיפת ברזל ועל המחויבות לביטחונה של מדינת ישראל לאורך השנים.

גם שר הביטחון בני גנץ צייץ: "‏אני מבקש להודות לבית הנבחרים האמריקאי על אישור חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, כולל מיליארד דולר לכיפת ברזל, מתוך מטרה להבטיח את ביטחונה של ישראל ולאפשר לנו הגנה טובה יותר על אזרחינו. תודה מיוחדת לנשיא ביידן על מנהיגותו ותמיכתו הבלתי מתפשרת בביטחון ישראל". 

 

כיפת ברזל בית הנבחרים הבית הלבן סיוע בטחוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד