י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המקורבים משלמים את המחיר

בריטניה הטילה סנקציות על האוליגרך היהודי רומן אברמוביץ

בריטניה הכריזה על סנקציות נגד שבעה אוליגרכים, בין האוליגרכים הללו נמצא גם רומן אברמוביץ' היהודי, המחזיק באזרחות רוסית | אברומוביץ' הוא בין שבעה אוליגרכים שנפגעו בסנקציה מוערכת של 15 מיליארד ליש"ט

בריטניה הטילה סנקציות על האוליגרך היהודי רומן אברמוביץ
רומן אברמוביץ צילום: פלאש 90

בריטניה מחריפה את הסנקציות: בעליה של קבוצת הכדורגל צ'לסי, רומן אברמוביץ' היהודי, ואחד התורמים הגדולים בעולם לפרויקטים יהודיים, מתמודד עכשיו עם נכסים מוקפאים, איסור על עסקאות עם אנשים ועסקים בבריטניה.

בנוסף, איסורי נסיעה וסנקציות תחבורה הוטלו גם על שותפו העסקי של אברמוביץ', התעשיין המוביל אולג דריפסקה,

סנקציות נוספות הוטלו גם על איגור סצ'ין יד ימינו של נשיא רוסיה פוטין, ועל עוד ארבעה אישים מהמעגל הפנימי של פוטין, בין הסנקציות, הקפאת נכסים ואיסור נסיעה.

יצויין כי חוק הפשע הכלכלי שייכנס לתוקף בשבוע הבא יאפשר לממשלת בריטניה להתקדם מהר יותר מאי פעם בנוגע לסנקציות.

שרת החוץ, ליז טרוס, הודיעה היום (חמישי) על הקפאת הנכסים ואיסורי הנסיעה על שבעת האוליגרכים העשירים והמשפיעים ביותר ברוסיה, שהאימפריות העסקיות, עושרם וקשריהם קשורים קשר הדוק עם הקרמלין.

כחלק מהמאמצים המובילים של בריטניה לבודד את פוטין ואת הסובבים אותו, האוליגרכים הללו - להם יש שווי כולל של כ-15 מיליארד ליש"ט - יקפיאו את נכסיהם בבריטניה, יאסר עליהם לנסוע לבריטניה אף אזרח או חברה עסקית בבריטניה לא יכולה לעשות איתם עסקים.

אלה כוללים את רומן אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, בשווי של יותר מ-9 מיליארד ליש"ט; התעשיין המוביל אולג דריפסקה בשווי 2 מיליארד ליש"ט, ומנכ"ל רוסנפט איגור סצ'ין. קבוצה נוספת של אוליגרכים מרוסיה, המקורבים לפוטין, הושמה אף היא בסנקציות.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר: "לא יכול להיות מקלט בטוח לאלה שתמכו בהתקפה המרושעת של פוטין על אוקראינה. הסנקציות של היום הן הצעד האחרון בתמיכה הבלתי מעורערת של בריטניה בעם האוקראיני. נהיה חסרי רחמים במרדף אחר מי שמאפשרים הרג אזרחים, הרס בתי חולים וכיבוש בלתי חוקי של בעלי ברית ריבונים".

שרת החוץ ליז טרוס אמרה: "הסנקציות של היום מראות שוב שלאוליגרכים אין מקום בכלכלה או בחברה שלנו. עם הקשרים ההדוקים שלהם לפוטין הם שותפים לתוקפנות שלו. הדם של העם האוקראיני על ידיו. הם צריכים לתלות את ראשם בבושה. תמיכתנו באוקראינה לא תתמהמה. לא נעצור במשימה זו להגביר את הלחץ על משטר פוטין ולחנק כספים למכונת המלחמה האכזרית שלו".

מלחמת אוקראינה רוסיה רומן אברומוביץ בריטניה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד