כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מרגי בראשות הממשלה

הזדמנות להפיל את הממשלה; לקראת ערב מתוח בכנסת

רגע לפני סיום מושב החורף ביום ראשון הקרוב, הערב תהיה הזדמנות נדירה להפיל את הממשלה, אך ככל הנראה באופוזיציה יוותרו על כך ולא יעשו מאמצים לממשה | כל הפרטים

הזדמנות להפיל את הממשלה; לקראת ערב מתוח בכנסת
גנץ, לפיד ובנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לא בכל הצעת חוק יש לאופוזיציה הזדמנות להפיל את הממשלה, אך את ההזדמנות שתונח בפניהם היום הם ככל הנראה הולכים לפספס מחשש להתקפה מצד הקואליציה על כך שהפילו הצעת חוק שעניינה בביטחון המדינה.

ולפרטים בהרחבה: בשעות אלה הכנסת דנה בחוק האזרחות, הצעת חוק שנפלה בעבר בגלל התנגדות האופוזיציה, אך כעת התגבשה התאמה בין הקואליציה לאופוזיציה במטרה להעביר את החוק.

בשל התנגדות מתוך הקואליציה, מסיעות מרצ ורע"מ, האופוזיציה צפויה להתגייס ולתמוך בהצעה. אלא שעל פי התוכנית, ההצבעה שתקרה לקראת 20:00 הערב תהפוך לדרמטית משהו.

על פי התוכנית של הרשימה המשותפת, ההצבעה על חוק האזרחות תהפוך ל'הצבעת אי אמון', כך שהאופוזיציה לא תוכל לתמוך בחוק, כאשר בכך מציבה המשותפת את רע"מ ומרצ במבחן האם יתנגדו להצעת החוק או שמא ימנעו.

ברע"מ הודיעו הבוקר (חמישי) כי הם יתנגדו לחוק בכל מקרה גם אם זה כולל תמיכה באי אמון בממשלה, כאשר במקרה שכזה אם כל חברי סיעות האופוזיציה יתגייסו ויופיעו במשכן אז יהיה 61 תומכים באי אמון ובהפלת הממשלה.

נרגיע ונאמר כי הדבר לא צפוי לקרות, בין הייתר בשל היעדרות ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואבי מעוז שנדבקו בקורונה, לצד חברי הכנסת ניר ברקת ומשה ארבל שלא נמצאים בארץ.

בנוסף, ברשימה המשותפת לא יתמכו בראש ממשלה מהליכוד, כך שהסיכויים לכך הם אפסיים, אך עדיין דרמטיים לבחון כיצד יפעלו בעיקר באופוזיציה וכיצד ישיבו לציבור מדוע לא הפילו את הממשלה בהזדמנות שכזו.

הסיכוי היחיד שהדבר יקרה הוא באם יציבו את אחד מראשי הסיעות החרדיות כראש ממשלה, כאשר דרעי לא מכהן היום כחבר כנסת, מה שאומר שהסיכוי הוא שהמועמד יהיה חה"כ יעקב מרגי שעומד כעת בראשות ש"ס לפי הכנסת.

 

אופוזיציה קואליציה חוק האזרחות הפלת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד