י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע הקפאת הונו

למרות הסנקציות: מה עשה רומן אברמוביץ' במגדל במרכז ת"א?

האוליגרך הרוסי-ישראלי, רומן אברמוביץ' שהבוקר ממשלת בריטניה הקפיאה את נכסיו, נצפה אתמול בחדר פרטי באחת ממסעדות היוקרה במרכז תל אביב

למרות הסנקציות: מה עשה רומן אברמוביץ' במגדל במרכז ת"א?
תל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

הבוקר (חמישי) דיווחנו כי בריטניה הטילה סנקציות על האוליגרך ואיש העסקים רומן אברמוביץ' הרוסי-ישראלי, ואחד התורמים הגדולים בעולם לפרויקטים יהודיים. אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, בשווי של יותר מ-9 מיליארד ליש"ט, מתמודד כעת עם נכסים מוקפאים ואיסור על עסקאות עם אנשים ועסקים בבריטניה.

ב'ווינט' דווח כי אברמוביץ' נצפה אמש סועד בחדר פרטי במסעדת יוקרה במגדל במרכז תל אביב. לישראל אין אפשרות למנוע את כניסתו של אברמוביץ', המחזיק בתעודת זהות ישראלית אולם בשל הלחץ העולמי על אוליגרכים, הוחלט למנוע בינתיים רק חניית מטוסים ויאכטות של אוליגרכים שנכללו ברשימת הסנקציות של ארה"ב למשך יותר מ-48 שעות.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר: "לא יכול להיות מקלט בטוח לאלה שתמכו בהתקפה המרושעת של פוטין על אוקראינה. הסנקציות של היום הן הצעד האחרון בתמיכה הבלתי מעורערת של בריטניה בעם האוקראיני. נהיה חסרי רחמים במרדף אחר מי שמאפשרים הרג אזרחים, הרס בתי חולים וכיבוש בלתי חוקי של בעלי ברית ריבונים".

שרת החוץ ליז טרוס אמרה: "הסנקציות של היום מראות שוב שלאוליגרכים אין מקום בכלכלה או בחברה שלנו. עם הקשרים ההדוקים שלהם לפוטין הם שותפים לתוקפנות שלו. הדם של העם האוקראיני על ידיו. הם צריכים לתלות את ראשם בבושה. תמיכתנו באוקראינה לא תתמהמה. לא נעצור במשימה זו להגביר את הלחץ על משטר פוטין ולחנק כספים למכונת המלחמה האכזרית שלו".

רומן אברומוביץ סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד