ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זעזוע: חרדי תובע "עונש מאסר לגראי"ל ולגר"ח"

בקובלנה שהגיש ישראל אפל נגד גדולי ישראל, הוא מודיע: "קיימת אפשרות של עונש מאסר" • יצטרכו ככל הנראה להתייצב • טוען: דעת תורה על ראשות העיר היא 'איום'

הגראי"ל והגר"ח
הגראי"ל והגר"ח

זעזוע בציבור החרדי: תושב בני ברק בשם ישראל אפל הגיש קובלנה פלילית נגד ראש העיר אברהם רובינשטיין, אליו צירף גם את גדולי ישראל הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי, תוך שהוא מציין בסיום הקובלנה: "הקובל מודיע בזאת כי קיימת אפשרות לפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנקבלים עונש מאסר בפועל, באם יורשעו בתיק זה".

היות ומדובר בתיק פלילי, ככל הנראה יחוייבו גדולי ישראל להופיע בפני בית המשפט.

את תלונתו פותח התובע בסיקור השתלשלות העניינים עם בחירתו של יעקב אשר לכנסת והחלפתו באברהם רובינשטיין, והוא כותב: "בחודש שבט תשע"ג - אזי הרב יעקב אשר הנ"ל נבחר לכהן כחבר כנסת - ולכן הוא נאלץ להתפטר מראשות העירייה... ולמרות שעל פי סעיף 24ב לחוק הרשויות המקומיות הנ"ל - כלהלן, באם פקעה כהונת ראש רשות - אזי המועצה תבחר מבין חבריה - את ממלא מקומו, הרי עם כל זה אזי הרב אברהם רובינשטיין - חבר אל הרב קנייבסקי ואל הרב שטיינמן (נקבלים 2-3), וביחד הם פרסמו מכתב: שעל פי דעת תורה - אזי אברהם רובינשטיין - יוכתר לראשות העירייה, ולמותר לציין שהקביעה הזאת - דעת תורה... הינה משמשת כאיום כלפי נבחרי הציבור, אשר מונעת מהם לדון בעניין - באופן חופשי ודמוקרטי".

אפל מוסיף ומתאר: "ואכן זהו בדיוק מה שקרה - שבתאריך י"ד שבט תשע"ג, אזי חברי המועצה של עיריית בני ברק התכנסו - והחליטו פה אחד - על מועמדותו של הרב אברהם רובינשטיין לכהונת ראש העיר, וזהו למרות שהרב חנוך זייברט - שימש כממלא מקום ראש העיר".

את הקובלנה מסיים אפל בדברים הבאים: "האמור לעיל - הינה מהווה הטלת אימה - כנגד נבחרי ציבור... השמעת איומים כנגד אישי ציבור - הינה רעה חולה הפוגעת באושיות הדמוקרטיה.. הוראות החיקוק לפיהן מואשמים הנקבלים: במעשיהם המתוארים בסעיף ג' שדלעיל אזי הם ביצעו - איומים".
מאסר הגראי''ל שטיינמן הגר''ח קנייבסקי קובלנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד