י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המלחמה ממשיכה

כישלון השיחות: שר החוץ הרוסי משגר איום ברור למערב

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ומקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה קיימו שיחות באנטליה, טורקיה. השיחות הסתיימו ללא הסכם הפסקת אש כאשר מספר האבדות באוקראינה עולה. שר החוץ הרוסי מזהיר את המערב מסיוע לאוקראינה

כישלון השיחות: שר החוץ הרוסי משגר איום ברור למערב
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

על רקע כישלון השיחות בין שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה בטורקיה, קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון דרשו הפסקת אש מיידית באוקראינה, במהלך שיחה משותפת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

מקרון ושולץ אמרו לפוטין שכל פתרון למלחמה צריך להגיע דרך משא ומתן בין מוסקבה לקייב. על פי הדיווחים, שלושת המנהיגים הסכימו להישאר בקשר הדוק בימים הקרובים.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב איים והזהיר כי המערב מתנהג בצורה מסוכנת. לברוב האשים את מעצמות המערב בהתנהגות מסוכנת עם אוקראינה בכך שהיא מספקת למדינה נשק, והזהיר שהמהלכים ישפיעו על ביטחון האזור לשנים הבאות.

בנאום לכתבים במסיבת עיתונאים בעקבות שיחותיו עם שר החוץ האוקריאני, אמר שר החוץ של רוסיה כי המתקפה של מוסקבה, שאותה תיאר כ"מבצע צבאי מיוחד", מתנהלת לפי התוכנית. "אנחנו לא מתכננים לתקוף מדינות אחרות וגם לא תקפנו את אוקראינה, רק עסקנו בנושאים שם", ציין לברוב.

לאחר התיעודים הקשים מבית חולים ליולדות שהופצץ באוקראינה, הנשיא וולודימיר זלנסקי דחה את הטענה של מוסקבה כי בבית החולים במריאופול שנפגע מהפצצה רוסית לא היו חולים. "כמו תמיד, הם משקרים בביטחון", אמר בנאום בטלוויזיה. רוסיה הכחישה את הטענות האוקראיניות שהאתר עדיין מתפקד כבית חולים, בטענה שכוחות צהא השתלטו עליו. אך מתועדים קשים מהמקום עולה כי הרוסים משקרים.

בתוך כך, ראשי הממשלה של ספרד וסלובניה הצטרפו למנהיגים רבים בעולם שגינו את רוסיה, והאשימו את מוסקבה בביצוע "פשעי מלחמה" באוקראינה.

 

 

סרגיי לברוב ולדמיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה שיחות שלום הפסקת אש טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד