י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאחורי הקלעים

לייבל'ה עם כל הסיפורים שעשו את השבוע

והשבוע בלייבל'ה: המערבבן שהוריד את הכיפה ברחבת ספרא; ראשי 'דגל התורה' בי-ם מתדרכים את כתב 'יתד'; מדוע הסטייליסטית החרדית עוברת לניו יורק?; כל המי ומי הגיעו לשוק היין המיוחד; ומי מונה לסגן בבני ברק לערב אחד? 

לייבל'ה עם כל הסיפורים שעשו את השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע עמוס לעייפה עבר על לייבל'ה. החל מהקרבות בין הרוסים לאוקראינים וכלה בקרב על הר מירון. לייבל'ה שהצטער מאוד על מה שקרה במירון, ולרגע חשב שהמפגינים במירון דורשים מהמשטרה מסדרון הומניטרי לברזי הפפסי של קופרשטוק, מה שלא קרה בשום מצב. 

כך או כך, לייבל'ה התנחם בסנקציות הכלליות שהוטלו על רוסיה, מהלך אפקטיבי בערך כמו אלו שתורמים במצ'ינגים בעילום שם. 

מי שהמריא לניו יורק השבוע לעוד מסע - בפעם המי-יודע-כמה - הוא מ"מ ראש העיר בני ברק חנוך זייברט. לייבל'ה תפס אותו כבר בשרוול המטוס מחכה לעלייה ולאחר מכן גם באזור המזוודות מחכה עם בנו של הרבי מגור. 

מי שנשארו בארץ היה אברהם רובנשטיין ראש העיר, שלמה פולק מנכ"ל החברה הכלכלית ומנחם שפירא סגן ראש, העיר שבאו לשוק היין מתחת למשרדים של 'בחדרי חרדים' (גילוי נאות לייבל'ה לא לגם אף כוס) ושתו עד דלא ידע. 

לאחר שראש העיר לגם מהיין, הגיעו למקום גם צוות 'בחדרי חרדים' ובראשם העיתונאי אבי גדלוביץ', איש השיווק מוטי לוי והרווק הנחשק אוריאל פרידמן, בנו של איש העסקים ר' דב פרידמן. לייבל'ה הזדעזע לשמוע כי מייד לאחר שסיימו את מסע הלגימות, בעת שעלו במעלית באחד מגורדי השחקים, נתקלו לוי וגדלוביץ' במקרה אנטישמיות מצד אדם שגידף בצורה חמורה את המגזר החרדי.

ליד המתחם ראה לייבל'ה את היחצ"ן רונן צור צועד להנאתו ברחובה של עיר בדרך לעוד פגישה חשובה כשהוא שקוע במכשיר ולא שם לב. 

מי שנסע בשבוע שעבר לביקור בזק בקנדה הוא ח"כ ישראל אייכלר שהגיע להשתתף ולשמש כנואם הכבוד בדינר של חסידי בעלזא במקום. אייכלר נתן נאום חוצב להבות אש וגם הזכיר את המצב הקשה בארץ הקודש ובעולם. 

בכנסת ראה לייבל'ה את ראשי 'דגל התורה' נצפו השבוע בכנסת מתדרכים את האיש שלהם ב'יתד נאמן' יוסי טיקוצינסקי. 

בין וועדה לוועדה הנהג של גפני אלעזר מן נראה כמי שלקח את תפקיד המזכיר הצבאי, ומעדכן את גפני בכל ההתרחשויות מאוקראינה און ליין. 

את היחצ"ן נחום בנדיקט ראה לייבל'ה במזנון הכנסת לפני עוד יום עבודה. 

את הרל"ש של פינדרוס משה רבר, ראה לייבל'ה בכנסת מספר למורגנבסר על גניבת המחשב הנייד מרכבו של מוישי מילר מטלז סטון. בשיא סיום סדר מועד בשיעור היומי של הרב יעקב קנייבסקי, במעמד הסיום שנערך בקונקורד התרחשה הפריצה.  

בשמחת החתונה לבתו של ראש ישיבת מיר, הגרא"י פינקל, נראו בשולחן הכבוד ראש העיר משה ליאון ויועצו החרדי שמעון ברייטקופף, חבוש בכובע כנהוג אצל בני ליטא. מי שהצטרף לשיחה היה חבר מועצת העיר לשעבר שלמה רוזנשטיין, שסיים את הדף היומי בהלכה במחזור השני ובא להשמיע לראש העיר. שמע מהצד: הגאון רבי נועם אלון ראש ישיבת מיר ברכפלד. 

לייבל'ה הגיע השבוע לקרית בעלזא בירושלים לחתונת בתו של העסקן הבעלזאי ואגודת ישראל שיעלה וינברגר. בשמחה עצמה ראה את ח"כ לשעבר מנחם אליעזר מוזס בשיח מרעים יחד עם סגן ראש העיר בני ברק יהושע מנדל שחבש לכבוד השמחה שטריימל. 

בסיעת אגודת ישראל בעירייה שלחו עיצוב מפואר כמנהג חסידים חשובים. במודעת הברכה לא המתינו והכתירו את וינברגר לסגן ראש העיר בני ברק. לייבל'ה לא יודע האם זה נשאר מהברכה לסגן קוסטליץ או שמדובר בצעד מכוון. 

בין לבין ראה לייבל'ה את הרב אליקים שטארק חבר הוועדה הפוליטית בבעלזא, שבא לאחל מזל טוב לוינברגר. 

פגישה מפתיעה התקיימה בשולי החתונה המדוברת של השבוע. שליח לייבל'ה תיעד את הגבאי הנודע לבית ויז'ניץ בן ציון שטנגר, משוחח דקות ארוכות עם איש התקשורת יצחק פלדמן. לייבל'ה סקרן לדעת על מה דיברו גיבורי הבוררות בין ויז'ניץ ובעלזא שעמדו עד לא מכבר משני צדי המתרס הפוליטי, והאם הפגישה קשורה בהערכות שהממשלה עומדת ליפול ויוצאים לבחירות נוספות. ימים יגידו. 

מי שהגיע לחתונה מארה"ב היה סב החתן הרה"ח רבי ראובן חיים ויינברגר מגדולי עסקני בית בעלזא בארה"ב, לרגל בואו הוא נכנס לקו"פ אצל מורו ורבו הרבי מבעלזא לקבל את ברכתו. 

במערכת עיתון 'משפחה' בכנפי נשרים, בניין התאגיד קומה השמינית, נצפה השבוע אורח חשוב עורך עיתון 'מרכז העניינים' שניאור ובר שהגיע לבקר את עמיתו עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך. כל דימיון בין השניים על אחריות הקוראים בלבד.

ברכבת חזור מפגישות בתל אביב בגלל ההפגנות וכו', נצפה כתבנו ארי קלמן משלים את הדף היומי. למרות שמדובר במסכת יבמות ארי לא התעצל וישב ולמד עד שהגיע למחוז חפצו. 

לייבל'ה שמע השבוע על סערה בברנז'ה החרדית-עסקית לאחר שאיש עסקים מוכר שכבר שנים נע על ציר ארה"ב- ישראל, החליט לעזוב את הארץ יחד עם אשתו, סטייליסטית מוכרת, לניו יורק. הרקע להחלטה הדרמטית, הקושי בנסיעות התכופות, ולאחר שחיתנו מספר ילדים לאחרונה, שיעברו רק עם הילדים הקטנים. לייבל'ה מאחל ישוב טוב.

בעוד שבמפלגת 'דגל התורה' בירושלים הנציגים עורכים כל אחד קבלת קהל לבד או עם עוד אחד מהרשימה כחלק מהציר שלהם, בש"ס חורשים את השטח. כל חמשת נציגי ש"ס בעיריית ירושלים יחד עם עוזריהם ערכו השבוע קבלת קהל לתושבי שכונת גילה, שבמהלכה הגיעו עשרות להתייעצות.

בסניף של 'אושר עד' פגש לייבל'ה שני חברי כנסת במכה, האחד ח"כ יצחק פינדרוס והשני איתמר בן גביר, שניהם אספו מוצרים ומצביעים בין הצבעה להצבעה בכנסת. 

המיליונר פיני פטר נצפה השבוע מכבד את הרה"ר לשעבר הגר"י מצגר בכתיבת האותיות לקראת סיום והכנסת ספר התורה אותו הוא מכניס לבית הכנסת המרכזי 'כלל ישראל' ברמת אביב בתל אביב.

את המערבבן המגזרי יענקי ביכלר לייבל'ה ראה השבוע בכיכר ספרא בירושלים. דקות ארוכות עמד אדון ביכלר ברחבה ללא כיפה לראשו. לייבל'ה חשב תחילה כי אחרי שהיחצ"ן הוריד את החליפה הארוכה, הוא יוריד גם את הכיפה. לשמחתו גילה כי הכיפה בידו רק בגלל הרוח החזקה. 

שגריר הונגריה בישראל הודה השבוע ליו"ר מאקאווא העולמי הרב דוד מרגלי על עזרתו עם הפליטים מאוקראינה שהגיעו לעיר מאקאווא בדרום הונגריה, בשם ממשלת הונגריה.

בחתונה בתו של הרב נתן מושקוביץ עם בן הרב שמעון אלטמן, מכשרות חוג חתם סופר, נצפו בשולי האולם דודי כץ, עוזרו של הסגן הבני ברקי, ומשה גבירר מנכ"ל סלונים אלעד, סוגרים דילים עם ראש העיר ישראל פרוש. 

ביום ראשון השבוע התקיימה חתונת בתו של הרב "החיד"א" אברג'ל מנתיבות. באירוע השתתפו רבנים ואישי ציבור. בין היתר נצפו יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שכובד בשתי ברכות כשלצידו נציג ש"ס בנתיבות, מ"מ וסגן רה"ע יעקב מעלימי.

בחתונת בתו של עו"ד איציק שינפלד שהתקיימה השבוע באווניו, פגש עורך 'הדרך' אברהם דב גרינבוים את הח"כ לשעבר יענק'ל כהן. השניים כך נראה שוחחו בענייני השקפה ואגודת ישראל 2022.

מי שכובד בסידור קידושין בחתונה היה הגרב"מ אזרחי שסידר קידושין לחתן של משפחת פלוק הנגידים. 

מפגש פסגה ראה לייבל'ה בחתונה: עו"ד וטו"ר ישראל ענדען יו"ר מאזני צדק שעסוק בימים אלו בסיוע משפטי ליהודי אוקראינה שטח את שאלותיו האקטואליות באוזני הגאון רבי ישראל מאיר לאו ובנו הרה"ר הגאון רבי דוד לאו. השניים שמעו את הדברים וענו תשובה אחר תשובה. 

בפאתי שמחת השבע, ברכות לאיש עולם הישיבות משה חמד. נצפו אליהו ארנד והרב אורי זלזניק מסתודדים לקראת עונת הרישום תשפ"ב שבפתח עולם הישיבות. 

בדרך לשבת הקונוונשן של 'דרשו' בקונטיקט, לייבל'ה תפס את דובר דרשו הרב מרדכי גולדמן, לוקח ברכבו את ענק הזמר החסידי מוטי שטיינמץ יחד עם המעבד רובי בנט, כאשר את הדרך עם מנעימים בשירה חסידית מעומק הלב.

עוד מארה"ב, הרב שעפסיל זילברמן הידוע כמכין המלווה מלכה בבית שר התורה, ומי שפתח טשולנט חדש בבני ברק, נצפה השבוע על הציר בשדרה ה-13 בבורו פארק. 

ועדיין בארה"ב, שם ראה לייבל'ה את המשפיע רבי יצחק משה ארלנגר במעונו הפרטי של הנגיד יידל מנדל שם ערך 'לחיים' מצומצם ובירך מנדל שימשיך להצליח בכל הביזנס.

לייבל'ה התעדכן השבוע, ורץ לתעד את מקהלת 'נרננה' ששוב המריאה לארה"ב ואמש הופיעה בשבע ברכות יוקרתי עם אייזיק האניג.

מי שהמשיך בעשייה להצלת יהודים גם תחת אש במצב הלחימה באוקראינה הוא העסקן שלומי אלישע סמנכ"ל הצלה אוקראינה שלא מפסיק לעזור. 

מי שהתחדש השבוע במשקפיים חדשות היה הצלם שלנו ישי ירושלמי, שהגיע למוטי מרשת אופטימלי שבחר לו מסגרת חדשה לכבוד חג הפורים. 

הזמר קובי פרץ השתתף השבוע בערב הוקרה לבית חב"ד נאות אפקה והסביבה שבראשות הרב עידו רהב ושניאור חביב, שנערך במוזיאון המכוניות בבעלותו של משה לוי-גיבור ישראל במרינה הרצליה. על הפקה המרשימה חתום גדי ויטמן.

בשמחת הווארט של הקלידן הפופולרי מוטי כהן בליל שישי האחרון, ראה לייבל'ה את הזמר המפורסם ארי היל מאחל מזל טוב לחתן הטרי מיד לאחר שחזר ממסע הקודש 'והסר ממני' בקרעסטיר ובגבול אוקראינה, שם שר לפליטים ללא תשלום בהוראת האמרגן נטע לוין. 

בעיצומו של אירוע ההשקה של הלהיט "שמחתי - באומרים לי..." בספה 'גג העולם' שבביתר עילית נצפו המלחין המוכשר יוסי פריד עם הזמר העולה יידאלע מנדלסון. כבר עובדים על פרויקט חדש, וככל הנראה לא פחות טוב.

ובסימן פורים שמרבים בשמחה: לייבל'ה קיבל השבוע למערכת הזמנה מרגשת ממנהל הקבוצה המשפיעה במגזר החרדי 'פילפוליטיקה' חיים אליעזר פונפדר לשמחת שבע ברכות המרכזית לחתן היקר יוחנן שפירא שתיערך אי"ה ברוב פאר והדר ביום שני הקרוב בהפקה מיוחדת ויוקרתית ע"י חברי הקבוצה. כמסורת אירועי הקבוצה גם הפעם מבטיחים המארגנים שמחה פורצת גבולות ותוכנית מרשימה באווירה פורימית, ולייבל'ה טרם אישר את השתתפותו.

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למיקי ברזל מנכ"ל 'בחדרי חרדים' ו'נתיב מובייל' לרגל שמחת בר המצווה לבנו איתמר אפרים שיחי' שתיערך בשבת הקרובה. 

ברכת מזל טוב לרפי מנת רבה של קונצרן 'אוסם' וראש המוסדות בזכרון יעקב לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לחתן צבי כהן מנאמני בית ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לרגל נישואיו השבוע, לייבל'ה קפץ לשמחה שם ראה את ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי לצד רבני פוניבז'. 

מבין השולחנות בצבצה דמותו של הסרוג הישיבישער בטוויטר דביר עמר שעשה נפשות רבות בקרב תלמידי פוניבז'. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל מוסדות סאדיגורה אהרן טירהויז לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. הקידוש השבת יתקיים בבני ברק וזה מה שאיחלו לו ברשת הכוללים של החסידות. 

ברכת מזל טוב למאסטר המשכנתאות ישראל לינדר לרגל שמחת הולדת הבת. ללייבל'ה נודע כי מה שמצפה השבת בקידוש בסאטמר ברחוב יואל בירושלים אפילו זקני סאטמר וקרלין, לא ישכחו וכל שכן הסרוג של מזרחי טפחות אסף קלופשטוק שכנראה יצעד ברגל לקידוש.

אפרופו סאטמר ירושלים, ברכת מזל טוב למנכ"ל הבניין והמקווה יואלי ברמינקה האגדי, לרגל שמחת אירוסי בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת.  

ברכת מזל טוב ליועץ הרפואי יוסי ערבליך יו"ר 'למענכם' להולדת הנכדה, בת לבנו ישראל, מחשובי אברכי כולל 'עטרת שלמה' בבני ברק.

ברכת מזל טוב ליועץ הרפואי יצחק מרקוביץ יו"ר 'חסדי עמרם' לרגל שמחת אירוסי בנו עמרם, עם בת ישראל חיים מינצברג. 

ברכת מזל טוב לאחד האנשים החזקים בכיכר ספרא בירושלים יוסי שטרן מהסיעה המרכזית לרגל שמחת נישואי הבת, שנערכה יום לאחר שקם מהשבעה על אביו. תנחומים.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת מנדי ריזל כתב צבא ודרום ברדיו 'קול ברמה' לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה אחרי ארבעה בנים. 

ברכת מזל טוב לשדרן הרדיו אבי מימרן מרדיו 'קול חי' לרגל שמחת נישואי בתו הערב בירושלים. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד