כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חצי מתושבי קייב נמלטו

הרוסים חידשו ההתקפות: נזקים בשווי 100 מיליארד דולר

כוחות רוסים הרסו עד כה תשתיות, בניינים ונכסים אחרים בשווי של לפחות 100 מיליארד דולר באוקראינה, כך אמר היועץ הכלכלי הראשי של הנשיא זלנסקי. כמעט שני מיליון איש ברחו מקייב הבירה

הרוסים חידשו ההתקפות: נזקים בשווי 100 מיליארד דולר
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירות החירום של אוקראינה

אולג אוסטנקו, יועצו של הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, אמר באירוע מקוון שנערך על ידי מכון פיטרסון לכלכלה בינלאומית כי המלחמה גרמה ל-50% מהעסקים האוקראינים להיסגר לחלוטין, בעוד המחצית השנייה פועלת בהרבה מתחת ליכולתם. "נזק של 100 מיליארד דולר באוקראינה", אמר היועץ הכלכלי הראשי של הנשיא.

לאחר שההתקפות על אוקראינה חזרו בעוצמה, בעיקר על העיר מריופול, גם הבירה קייב סובלת, בריחה המונית מקייב גרמה לכמחצית מאוכלוסייתה להימלט, כך אמר ראש העיר. ראש עיריית קייב אמר שכמעט שני מיליון בני אדם נמלטו מבירת אוקראינה בשבועיים האחרונים מאז החלה רוסיה בפלישה ב-24 בפברואר.

"מהמידע שלנו, אחד מכל שניים מתושבי קייב עזב את העיר", אמר ויטלי קליצ'קו בטלוויזיה. "קצת פחות משני מיליון אנשים עזבו כרגע".

קייב מנתה 3.5 מיליון איש בשנה שעברה, לפי citypopulation.de, אתר שעוקב אחר סטטיסטיקות אוכלוסין ברחבי העולם, יותר מ-1.4 מיליון אוקראינים נמלטו לפולין מאז הפלישה. כ-1.43 מיליון בני אדם חצו לפולין מאוקראינה מאז פתחה רוסיה בפלישה, כך אמר משמר הגבול הפולני. כ-117,600 בני אדם חצו את הגבול ביום רביעי.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב בריחה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד