י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחדל ז' באדר

ליצמן וגפני תוקפים: מה מחכה לנו בל"ג בעומר?

ראשי יהדות התורה מפנים אצבע מאשימה כלפי הממשלה על סגירת אתר הרשב"י במירון בגלל ליקויי בטיחות. "לו היה מגיע אמן מחו"ל הוא לא היה חולם לסגור מקום כזה, ואם היו בעיות היו מטפלים בהם"

ליצמן וגפני תוקפים: מה מחכה לנו בל"ג בעומר?
בניית האוהל והעימותים במירון לקראת הילולת משה רבינו ע"ה צילום: דוד כהן/פלאש90

בעקבות המחדל במירון בו ציון הרשב"י נסגר בגלל סירוב של הממונים לטפל בליקויים בטיחותיים בענייני החשמל, ראשי יהדות התורה תוקפים דווקא את הממשלה ומתעלמים מהאחראים: המקומות הקדושים וועדת הרבנים.

חבר הכנסת משה גפני תקף והאשים דווקא את השר לשירותי דת מתן כהנא: "החוצפה של מתן כהנא לסגור את מירון בשעה שיהודים רבים מגיעים להתפלל במקום, לאחר שהיה לו זמן רב לתקן את הליקויים - היא שערורייה שאין כדוגמתה".

נזכרו מאוחר: ועדת החמישה מציעה פתרון לפתיחת ציון הרשב"י

גפני הוסיף ברוח מאמר המערכת של 'בחדרי חרדים': "לו היה מגיע אמן מחו"ל הוא לא היה חולם לסגור מקום כזה, ואם היו בעיות היו מטפלים בהם. אבל לציבור המסורתי, הדתי והחרדי הוא מרשה לעצמו להתנהג בהפקרות מוחלטת ובגרירת רגלים בכדי שלא יצטרך להתאמץ ולעבוד".

חבר הכנסת יעקב ליצמן תקף אף הוא את הממשלה: "התנהלות משרד הדתות והמשטרה במירון שערורייתית. אין שום דרך להבין את ההחלטה לסגור כליל את ציון קבר הרשב"י במירון דווקא ליום ז' באדר, בטענת בטיחות חשמל, שכן אלו דברים שיכלו לתקן מבעוד מועד".

"אלפי איש מתעתדים להגיע לתפילה כבכל שנה, ופשוט סגרו להם את הכניסה, ללא הכנה, ללא היערכות וללא מענה חלופי. זהו זלזול משווע שלא היה עובר בשקט בשום ציבור אחר", הוסיף ליצמן שתהה, "אם בז' אדר המצב הוא כך, מי יודע מה מחכה לנו לל"ג בעומר. אנו תומכים לגמרי במתן מענה ראוי לבעיות בטיחות אך צריך לעשות את הדברים בשום שכל ובצדק לציבור. זה לא קורה לצערנו במירון ואין לעבור על כך לסדר היום".

משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד