י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ח"כ בר לב מבקר את יחימוביץ: "לא הבליטה הנושא המדיני"

הח"כ הטרי תקף את נתניהו: "המדיניות שלו זה להיגרר לתוך המציאות" • טען כי כשלונה של מפלגת העבודה נובע מהיעדר אג'נדה מדינית: "גם יחימוביץ מודה בכך"

עומר בר לב. צילום: פלאש 90
עומר בר לב. צילום: פלאש 90

ח"כ עמר בר-לב, ציין היום (א) באירוע בתרבות בכפר סבא בהנחיית רינה מצליח, כי מצבה הביטחוני של ישראל השתפר גם ביחס לשנותיה הראשונות וגם ביחס לשנים האחרונות.

בר לב הביע ביקורת על ממשלת נתניהו ועל ראש הממשלה שאינם מנצלים זאת בכדי לנקוט יוזמה, ונתן כדוגמא את העובדה שנתניהו חיכה להגעתו של נשיא ארצות הברית אובמה ולהתמוטטות המשטר הסורי בכדי לחדש את היחסים עם טורקיה.

בהקשר של המשא ומתן הפלסטיני והמציאות המזרח תיכונית ציין בר לב: "דברים קורים כל הזמן. אני לא חושב שמישהו יודע מה יקרה בעתיד במעגל החיצוני. לפני פחות משלושים שנים, ברית המועצות התמוטטה תוך חודש במהלך שאף אחד לא צפה, ואם לפני שמונה שנים הייתי מספר שיהיה בארצות הברית נשיא שחור, אף אחד לא היה מעלה זאת על דעתו. ראינו מה האינטרנט והפייסבוק עושים במצרים וסוריה. אין לנו שום שליטה על העתיד סביבנו, ולכן השאלה שצריכה להעסיק אותנו היא האם אנחנו נגררים לתוך המציאות או משנים את המציאות, ולצערי זה נראה שהמדיניות של נתניהו היא להיגרר. מדיניות של שב ואל תעשה, עד שמשהו קורה. כך היה גם במבצע עמוד ענן שעד אליו שמענו מהממשלה מדוע לא ניתן לדבר עם מורסי, ובמבצע עצמו, גילינו שמורסי הוא בן ברית אסטרטגי שלנו".

בהקשר למתרחש במפלגת העבודה, אמר בר לב, כי היום ברור שחוסר ההבלטה של הנושא המדיני בזמן הבחירות היה טעות, וכי גם יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ מודה בכך. עם זאת, ציין בר לב, כי כחלק מהפקת הלקחים, עובדים במפלגה בימים אלו על ועידה מדינית שתתקיים בחודשים הקרובים "במטרה לייצר ולהחזיר את השיח ואת ההובלה של מפלגת העבודה בנושא".

בהקשר לועידת המפלגה הסוערת שהתקיימה ביום חמישי, ציין בר לב כי מעבר לחוויה, ברור כי בפוליטיקה יש הרבה יצרים, וכי יתכן שחלק גדול מהבעיה של פוליטיקאים היא חוסר היכולת שלהם להשתלט עליהם. "הדבר בא לידי ביטוי ברגעי לחץ ומשבר וגורם לאנשים לאבד את העשתונות וחבל שכך", סיים את דבריו.
העבודה עמר בר לב בטחון מדיניות יחימוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד