י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הוויתורים למנסור עבאס

ראה"מ בנט הכריע: הפרדת האכיפה והתנאי להקמת הישובים

במסגרת הוויתורים מרחיקי הלכת למנסור עבאס כדי להשאירו מרוצה בממשלת ה-61, בנט קיים הערב דיון מכריע על סוגיות החברה הבדואית בנגב, ונכנע לדרישת עבאס להוציא את סעיף האכיפה מתכנית החומש. בנוסף המפכ"ל מבטל את הפעולות שנועדו למנוע השתלטות בדואית

ראה"מ בנט הכריע: הפרדת האכיפה והתנאי להקמת הישובים
בנט ועבאס מסתודדים צילום: יונ

ראש הממשלה נפתלי בנט, השרים איילת שקד, זאב אלקין ויו"ר רע"מ מנסור עבאס, קיימו בתקופה האחרונה סדרת דיונים בסוגיות שנוגעות לחברה הבדואית בנגב, שעשויים היו להפוך למשבר פוליטי מול מפלגת רע"מ.

הערב (חמישי) קיים ראה"מ בנט דיון מכריע, שבסופו הוא החליט על שורת החלטות, שחלקן מתפרשות כוויתורים ו"מתנות" לרע"מ על מנת להשאירה בקואליציה וזאת על חשבון המשילות בנגב.

לפי הדיווח ב'גלובס', ראש הממשלה הסכים לדרישת רע"מ והחליט להוציא את פרק האכיפה על המגזר הבדואי בנגב מתכנית החומש, ולמעשה הותיר את התכנית רק עם "גזרים" ולא עם "מקלות".

במקום זאת תוכן החלטה נפרדת שתעסוק בעניין האכיפה. במפלגת 'ימינה' התחייבו הערב כי התכנית תעבור באותו יום שתעבור תכנית החומש.

עוד החליט בנט כי הממשלה תאשר את הקמתם של שלושה יישובים בנגב, בתנאי שיתקבלו 70% תמיכה מבין התושבים שאמורים לאכלס את היישוב שייבנה.

מתנה נוספת שיקבל עבאס מנפתלי בנט היא הקמת ועדת שרים חדשה בראשותו שתעסוק בנושא הנגב ותתכנס באופן קבוע פעם בחודש.

במקביל, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי החליט לבטל את מבצע "הפיכת קרקע" בנגב שתוכנן להתקיים ביום ראשון הקרוב. מדובר במבצע שמונע למעשה השתלטות בדואית בתוך אדמות המדינה.

במסגרת המבצע השנתי הזה מגדלים חיטה באדמות מדינה שיש עליהן תביעות בעלות. בדרך הזו נמנעת ההשתלטות הבדואית על הקרקע. אלא שבעקבות הוראת המפכ"ל המבצע מבוטל לראשונה מזה שנים רבות, מה שיאפשר לבדואים להמשיך להשתלט על הנגב באין מפריע ותוך הכשר ממשלת ישראל.

בדואים נגב נפתלי בנט מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד