י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חשיפה • האם חברת 'אל על' טסה בשבת לברלין?

מטוס אל אל בשירות חברת ישראייר, המריא לברלין בשבת • צוות המטוס היה גם הוא של אל על • החברה ל'וועדה למען השבת': "זו לא טיסה שלנו - אל על לא טסה בשבת"

אל על. פלאש90
אל על. פלאש90

האם חברת אל-על הפרה את ההסכם וטסה בשבת? טיסה שיצאה לפני שבוע מנתב"ג לשדה התעופה בברלין התבצעה על ידי חברת 'אל על' בשירותה של חברת 'ישראייר' כשהמטוס עצמו והצוות בו היה של 'אל-על'.

על המטוס של חברת אל על מדגם בואינג 737 היו 186 נוסעים. במהלך הטיסה התגלתה תקלת חיווי במערכת ההידראולית והמטוס נדרש לנחיתת ביניים בלרנקה, שם המתינו הנוסעים עד לתיקון התקלה.

אך למרות שקוד הטיסה היה של ישראייר, העובדה כי המטוס והטייסים היו של חברת אל על הצליחה להכעיס רבים שפנו לוועדה למען השבת ודרשו מראשיה לברר האם החברה הפרה את ההסכם על שמירתה של השבת.

בעקבות הפניות, אנשי הוועדה נאלצו לדרוש הבהרות מהחברה בנושא.

לידי כתב 'בחדרי חרדים' הגיעו פרטים מתוך שיחה שהתקיימה בין מזכיר הוועדה, הרב יצחק גולדקנוף לבין דוד מויאל, סמנכ"ל חברת 'אל-על'.

סמנכ"ל החברה הסביר כי הטיסה היא של חברת סאן דור, "היות וזו לאחרונה מתמודדת עם בעיית הרישיון היא נאלצת לשכור בסוף השבוע את שירותיה של חברת ישראייר", אמר. עוד הדגיש כי "אין שום הבדל בין המדיניות של אז והיום".

במהלך השיחה אמר מויאל: "אל על לא טסה בשבת ולא תטוס בשבת. ההוכחה לכך לדבריו היא כי ב"אם אדם יפנה לסוכן נסיעות ויבקש ממנו להזמין כרטיס מטעם אל-על בשבת. הוא לא ימצא מוצר כזה בשוק".
אל על טיסה ברלין לרנקה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד