י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לרגל עשור לפטירת ה'ישועות משה'

מקהלת ויז'ניץ עם אלבום חדש • הייליגער שבת

לקראת ההילולא העשירית להסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' בכ' אדר ב', מגישה מקהלת ויז'ניץ אלבום חדש - 'הייליגער שבת', המכיל ניחוחות עתיקין קדישין לצד יצירות חדשות שטרם נשמעו, מבית היוצר של מקהלת ויז'ניץ ומנצחה ר' מנדל פולק

הרבי מויז'ניץ
הרבי מויז'ניץ צילום: יהושע פרוכטר

בחצר ויז'ניץ מתכוננים לקראת אירועי העשור להסתלקותו של בעל ה'ישועות משה' זצ"ל. לקראת סדרת המעמדים יצא היום (חמישי) לאור, אלבום מוסיקלי חדש מבית היוצר של מקהלת ויז'ניץ, ובו מושמעים ניגוני שבת קודש המושרים בלילות שבת בטיש בבית מדרשו של הרבי מויז'ניץ ברחוב שלמה המלך פינת עזרא בבני ברק.

מדובר בשירים ישנים בבחינת יין ישן בקנקן חדש, לצד לחנים חדשים שטרם הושמעו לציבור הרחב. שמו של האלבום הינו 'הייליגער שבת' ביטוי שהיה שגור תדיר בפיו של בעל ה'ישועות משה' זצ"ל.

כאמור, כעת נרתמו חברי מקהלת ויזניץ בניצוחו של ותיק המנצחים בחצרות החסידים ר' מנדל פולק, בהוצאת השירים בעיבודים מקצועיים, למען ישמעו ויתענגו על מוזיקה חסידית ויזניצאית יחד עם טובי בעלי המנגנים ובראשם הסולנים ר משה שטקל ור' משה וייס, הזוכים לשורר בטישים הנשגבים בשבת ובמהלך השנה.

ר' מנדל פולק שזכה לנצח ולשורר עוד אצל ה'ישועות משה' וחתום על אלבומי מופת של מקהלת ויז'ניץ כגון 'אודה', 'המלך' ועוד.

ר מנדל חתום גם על לחנים שהפכו לנכס צאן ברזל בחצרות החסידים, כגון היצירה המופתית 'מה אשיב' וכן להיטי השמחה 'יודו לה' חסדו', 'הכל יודוך' ועוד.

גם הדיסק החדש 'הייליגער שבת' שזור במיטב מלחניו החדשים שעדיין לא ראו אור וזאת כאמור לצד ניגונים עתיקין קדישין המוגשים בעטיפה אחת המדיפה את ניחוחות שבת קודש הויז'ניצאית.

בחצר ויז'ניץ אומרים: "דיסק ניגוני שבת, מהווה קשר ישיר למורשתו של בעל הישועות משה, בהצתת שלהבת אש שבת קודש בקרב שלומי אמוני עם ישראל. הטישים בליל שב"ק אשר היוו מקור חיות דקדושה לרבים, וממשיכים כיום בצל בנו הרבי מויז'ניץ שליט"א, אשר המונים פוקדים מדי ליל שבת קודש את הטיש הסוחף, והלב מתעורר ומשתוקק נוכח ניגוני שבת קודש המזככים את הנשמה".

 

מרכז חסידי ויז'ניץ אלבום חדש מקהלת ויז'ניץ שירי שבת הייליגער שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד